Eerste SixHandshakes-event netwerkboost voor ondernemers

Eerste SixHandshakes-event netwerkboost voor ondernemers
  • B2b
  • 9 okt 2015 @ 09:14
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementZakelijk

De eerste SixHandshakes bijeenkomst werd op 7 oktober gehouden op het hoofdkantoor van founding partner ABN Amro onder leiding van RTL Z-presentator Rens de Jong. Het event is voor ondernemers en door ondernemers en biedt een interactieve dag, met sprekers, pitches, netwerkopdrachten, een talkshow en een borrel. De avond bestond uit bijdragen op het podium van ondernemers als Michiel Drese (ABN), Ruud Koornstra (Tendris), Nico Schraag (Dynamicals), Richard Kemkers (Philips), Vincent Pieterson (RTL) en Remy Gieling (Sprout).

Daarnaast mochten ondernemers ideeën pitchen op het podium en de ondernemers in de zaal vragen om advies en contacten uit hun netwerk. Met bijna 200 deelnemers en veel nieuwe samenwerkingen is de eerste bijeenkomst een groot succes ten noemen. Alle deelnemers gingen met tenminste twee waardevolle contacten terug naar huis.

e-Shower
Wouter Chömpff van Hamwells pitchte zijn e-Shower: een recycle douche die door water opnieuw te gebruiken maar liefst 90 procent bespaart. Binnen vijf minuten kreeg Wouter zendtijd van RTL Z om zijn idee te promoten en werd hij gekoppeld aan Neelie Smit Kroes en andere invloedrijke mensen in de politiek en bouwwereld, om zo zijn idee grootschalig te kunnen uitrollen.

Dutch Coffee
Jits Krol van bedrijf Dutch Coffee pitchte zijn product Dutch Coffee. Dutch Coffee is een van origine Nederlands product dat driehonderd jaar geleden naar Indonesië werd gebracht. Dutch Coffee komt van een klassieke manier van koffie zetten die stamt uit de VOC-tijd, waarbij gebruik wordt gemaakt van ijswater in plaats van warm water. Jits wil deze koffie weer terugbrengen naar Nederland. Meteen werd Jits gekoppeld aan waardevolle connecties bij Jumbo, Lidl en Ahold. Daarnaast werd hij in contact gebracht met Heineken voor de marketing van zijn product en werd de link gelegd naar de eigenaar van het Spaanse warenhuis El Corte Ingles, om zo niet alleen Nederland maar ook het buitenland te veroveren.

Netwerkeconomie
Het nieuwe evenement is een samenwerking tussen RTL Z en Six Handshakes bv en partner ABN Amro. SixHandshakes wil succesvolle Nederlandse ondernemers met elkaar verbinden en van Nederland de meest succesvolle netwerkeconomie van de wereld maken. Six Handshakes gaat uit van de theorie dat alle mensen maximaal zes handdrukken van elkaar zijn verwijderd. Ook stellen de deelnemers hun eigen netwerk open voor elkaar. Op deze manier breiden zij in hele korte tijd hun eigen netwerk uit met nieuwe, relevante contacten, die hen vooruit kunnen helpen. Met Six Handshakes willen RTL Z en ABN Amro de innovatieve kracht van startups combineren met de netwerken en executiekracht van grote bedrijven.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken