Marketeer mist tools voor succesvolle marktbewerking
- B2b
- 5 okt 2015 @ 10:15
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkLeadsMarketingautomationOnderzoek
- 5 okt 2015 @ 10:15
- Redactie B2B
Van de grote b2b bedrijven heeft 89 procent een CRM applicatie, 75 procent heeft een email applicatie en slechts 42 procent beschikt over marketing automation. Daarnaast zijn de applicaties onderling vaak niet gekoppeld, waardoor de juiste inzichten ontbreken. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 b2b bedrijven in Nederland.
De tijd dat je als marketeer alle processen met de hand kunt managen is al lang verleden tijd. Daarvoor is het marketing werkveld te complex geworden. Zo vraagt bijvoorbeeld het managen van leads over meerdere kanalen heen om inzet van de juiste tools zoals marketing automation. Ruim de helft van de onderzochte marketing afdelingen mist een dergelijke tool. En bij de bedrijven waar wel marketing automation voorhanden is, is in 43 procent van de gevallen de klant/ prospectdata tussen de verschillende applicaties niet gekoppeld. Hierdoor is er onvoldoende inzicht in het effect van marktbewerking. Ruim 60 procent van de onderzochte bedrijven kan de ROI van campagnes niet vaststellen.
Datakwaliteit niet geborgd bij ontbreken tools
Het gebrek aan tools heeft effect op de datakwaliteit van een organisatie. Uit het onderzoek blijkt dat 47 procent van de onderzochte bedrijven de respons uit campagnes niet verwerkt in de gebruikte applicaties zoals CRM. Zo worden onder andere foutieve contactgegevens niet structureel gecorrigeerd, waardoor data verouderd. Bijna twee derde van de bedrijven geeft aan dat NAWT gegevens van klanten en prospects, onder andere hierdoor, onvoldoende is geborgd. Zo blijkt uit het onderzoek van Sizo.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing