Staatsloterij zet iBeacons in voor push-notificaties
- B2b
- 21 okt 2015 @ 10:14
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - AppsLeadgeneratorMarketingInnovatie
- 21 okt 2015 @ 10:14
- Redactie B2B
De Staatsloterij heeft gekozen voor mobile marketing platform Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterij-deelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.
De Staatsloterij verkoopt nu nog de meeste loten in de winkel of via abonnementen, maar de online omzet groeit jaarlijks. Daarom investeert de organisatie veel in de website en app. De oplossing van Notificare wordt gebruikt voor de ontplooiing van de mobiele marketing-activiteiten van de Staatsloterij. Met behulp van Notificare kan het bedrijf relevante push-berichten sturen aan haar app-gebruikers.
Persoonlijk door geofencing
Rogier van Dodewaard, Site Owner bij de Staatsloterij: ‘Veel mensen zetten push-notificaties standaard uit, omdat ze weten dat ze toch alleen maar commerciële berichten krijgen. Je moet push-berichten daarom spaarzaam inzetten en ze relevant maken voor de specifieke gebruiker, bijvoorbeeld met segmentatie en geolocatie. Notificare ondersteunt allerlei manieren om berichten persoonlijker te maken, onder andere door middel van geofencing en iBeacons.’
Experimenteren
Een van de toepassingen van Notificare voor de Staatsloterij is het bekendmaken van de trekkingsuitslag. Ook kan het klanten persoonlijke aanbiedingen doen en ze wijzen op een aanstaande trekking. Spelers krijgen dan meteen de mogelijkheid om een lot aan te schaffen. De Staatsloterij heeft als test 20 winkels in Nederland uitgerust met iBeacons bij de ingang en de kassa. ‘Het voornaamste voordeel van iBeacons is dat je mensen berichten kunt sturen op de plek waar dat voor hen het meest relevant is’, aldus Van Dodewaard . ‘We zijn op dit moment nog echt aan het experimenteren. We willen vooral ontdekken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste voor ons werkt.’
Visie op mobiele marketing
Robert Leefmans, CEO van Notificare: ‘De Staatsloterij is het ultieme voorbeeld van een bedrijf met visie op het gebied van mobile marketing. De smartphone dragen we altijd bij ons, en in de toekomst zal die een nog centralere rol gaan spelen in ons leven. Daarom wordt de mobile push-notificatie hét medium om relevante boodschappen bij klanten te bezorgen. De Staatsloterij loopt voorop in deze ontwikkeling door nu al technologieën als geofencing en iBeacons in te zetten.’ Zo meldt het persbericht.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- iBeacons
- notificare
- trekkingsuitslag
- push notificaties
- mobiele marketing
- app
- Staatsloterij
- geolocatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing