Unilever breidt ijsportfolio uit met Italiaanse Grom
- B2b
- 6 okt 2015 @ 12:40
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - FoodVerkoopZakelijk
- 6 okt 2015 @ 12:40
- Redactie B2B
Unilever heeft het Italiaanse premium ijsmerk GROM overgenomen. De vrienden Federico Grom en Guido Martinetti openden in 2003 in Turijn hun eerste ijssalon Grom. Hun doel was het beste ijs ter wereld te maken met uitsluitend ingrediënten van topkwaliteit. Op het ogenblik heeft Grom wereldwijd 60 ijssalons. De aankoop van Grom versterkt het ijsportfolio van Unilever dat verder wil groeien in de premium ijsmarkt. Grom blijft een zelfstandig bedrijf, dat vanuit Turijn door Federico and Guido geleid zal blijven.
Kevin Havelock, president refreshment category bij Unilever: ‘Unilever en Grom delen dezelfde passie voor ijs en dezelfde duurzaamheidswaarden waar het grondstoffen betreft. De klanten van Grom zullen van dezelfde smaken blijven genieten waar ze altijd van hebben gehouden, maar de grootte van Unilever opent nieuwe marktmogelijkheden en helpt Grom verder te groeien.’
Italiaanse wortels
Angelo Trocchia, general manager van Unilever Italië: ‘Unilever heeft sterke wortels in Italië. We begonnen 50 jaar geleden met onze activiteiten en hebben een mooi portfolio opgebouwd van bekende en goed gewaardeerde merken. Inmiddels hebben we in Italië vier fabrieken en 3000 medewerkers. Ik ben ervan overtuigd dat onze Italiaanse inslag én onze kennis van de ijsbranche zullen bijdragen aan een goede samenwerking met Federico en Guido om nieuwe mogelijkheden voor Grom te ontsluiten.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing