Unilever breidt ijsportfolio uit met Italiaanse Grom

Unilever breidt ijsportfolio uit met Italiaanse Grom
  • B2b
  • 6 okt 2015 @ 12:40
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodVerkoopZakelijk

Unilever heeft het Italiaanse premium ijsmerk GROM overgenomen. De vrienden Federico Grom en Guido Martinetti openden in 2003 in Turijn hun eerste ijssalon Grom. Hun doel was het beste ijs ter wereld te maken met uitsluitend ingrediënten van topkwaliteit. Op het ogenblik heeft Grom wereldwijd 60 ijssalons. De aankoop van Grom versterkt het ijsportfolio van Unilever dat verder wil groeien in de premium ijsmarkt. Grom blijft een zelfstandig bedrijf, dat vanuit Turijn door Federico and Guido geleid zal blijven.

Kevin Havelock, president refreshment category bij Unilever: ‘Unilever en Grom delen dezelfde passie voor ijs en dezelfde duurzaamheidswaarden waar het grondstoffen betreft. De klanten van Grom zullen van dezelfde smaken blijven genieten waar ze altijd van hebben gehouden, maar de grootte van Unilever opent nieuwe marktmogelijkheden en helpt Grom verder te groeien.’

Italiaanse wortels
Angelo Trocchia, general manager van Unilever Italië: ‘Unilever heeft sterke wortels in Italië. We begonnen 50 jaar geleden met onze activiteiten en hebben een mooi portfolio opgebouwd van bekende en goed gewaardeerde merken. Inmiddels hebben we in Italië vier fabrieken en 3000 medewerkers. Ik ben ervan overtuigd dat onze Italiaanse inslag én onze kennis van de ijsbranche zullen bijdragen aan een goede samenwerking met Federico en Guido om nieuwe mogelijkheden voor Grom te ontsluiten.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken