Wehkamp kiest inRiver PIM voor product content

Wehkamp kiest inRiver PIM voor product content
  • B2b
  • 5 okt 2015 @ 15:22
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentWebWinkelen

Wehkamp is gestart met de implementatie van inRiver Product Information Management (PIM) voor een snellere time-to-market en hogere kwaliteit productinformatie. Met ongeveer 180 duizend producten, duizenden leveranciers en heel veel verschillende sales- en marketingkanalen, wilde Wehkamp een gestructureerde en consistente aanpak voor het beheer van product content en alle gerelateerde mediabestanden zoals foto’s, video’s, handleidingen en alle andere (toekomstige) digitale bestanden.

Voor efficiënt management van hun groeiende product assortiment en ondersteuning aan haar nieuwe online platform, was Wehkamp op zoek naar een moderne en flexibel PIM-systeem die de vele verschillende type producten vanuit één bron kan beheren en daarbij ook nog makkelijk geïntegreerd kon worden in het huidige IT-landschap. Uiterst belangrijk voor Wehkamp was de gemakkelijke manier waarop verkoop- en marketingafdelingen productverhalen kunnen creëren die bijdragen aan een optimale online aankoopervaring. Door inRiver PIM als de centrale hub voor productinformatie tussen ERP en de customer touchpoint te plaatsen, kan Wehkamp nu alle product gerelateerde marketingcontent, inclusief alle digitale bestanden (foto’s, video’s, etc.) vanaf één plek beheren.

Sneller en efficiënter
Gerhard van der Bijl, manager marketing technology bij Wehkamp: ‘inRiver heeft ons ervan overtuigd dat zij een heel modern en krachtig platform te bieden hebben die niet alleen aan onze verwachtingen rondom PIM voldoet, maar ook een perfecte match voor ons is door de flexibiliteit en de makkelijke manier waarop het te koppelen is aan omliggende systemen, met name die gericht zijn op digital marketing en e-commerce. De vriendelijke user-interface, rol-gebaseerde applicaties en modules zoals de campaign planner zullen ons laten accelereren in onze toekomstige digitale marketing activiteiten. We worden hiermee sneller, efficiënter en veel beter in staat zijn om hoge kwaliteit productinformatie te creëren voor een optimale online aankoopervaring.’

Implementatie platform
Wehkamp werkt nauw samen met inRiver partner XSARUS voor de implementatie van het platform. XSARUS is tijdens het jaarlijkse inRiver PIMpoint Congres in Stockholm verkozen tot ‘inRiver Benelux Partner of the Year’ en heeft succesvolle inRiver implementaties verricht bij JBC, Sacha Shoes en Coram International. inRiver is in 2007 opgericht in Malmö (Zweden), heeft vestigingen in Stockholm, Chicago & Amsterdam en verkoopkantoren in Phoenix, Taipei en Istanbul.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken