AutoRai 2015 wint goud bij European Best Event Awards

AutoRai 2015 wint goud bij European Best Event Awards
  • B2b
  • 23 nov 2015 @ 11:40
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementAwards

Het ‘gallery’-concept van de AutoRai 2015 heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie Tradeshows bij de European Best Event Awards (EuBea) in Sevilla. De EuBea-jury was onder de indruk van de out-of-the-box oplossing voor een autobeurs. ‘Kostenefficiëntie is gecombineerd met consistente merkbeleving, wat heeft geleid tot een innovatieve en inspirerende setting met duidelijke resultaten’, aldus het juryrapport.

AutoRai 2015 werd georganiseerd door Rai Amsterdam, onder auspiciën van de RAI Vereniging. Samen met designbureau Kubik, werkten de drie partijen nauw samen aan een compleet nieuw beursconcept. Het nieuwe ‘gallery’-concept gaf alle automerken een uniform platform met gelijke faciliteiten en promotiemogelijkheden.

Gallery-concept
Elke autofabrikant kreeg door Kubik een ontwerp op maat aangeboden gebaseerd op hun bedrijfsidentiteit en huisstijl. Zo werd op een uniforme, (kosten) efficiënte manier maximale exposure gecreëerd. Bijzonder was daarnaast dat de traditioneel ‘saaie’ achterwanden van beursstands juist een prominente rol kregen. Door de wanden te verplaatsen naar de gangpaden werd een moderne ‘galerij’ gecreëerd, die tegelijkertijd als rode loper-route fungeerde door de elf beurshallen van het Rai complex.

Meer bezoekers
Op AutoRai 2015 werden meer dan 500 auto’s getoond. Het evenement telde meer dan 100 exposanten en tien aparte side events, binnen en buiten. AutoRai 2015 trok meer dan 290.000 bezoekers; 8 procent meer is dan de vorige editie. De beurs werd door bezoekers met een 7.5 beoordeeld, een half punt hoger dan het gemiddelde voor consumentenbeurzen. De automerken gaven de beurs een 8, een verbetering op de 7.1 van de vorige editie. Onderzoek naar de effectiviteit van de beurs voor de exposanten toonde aan dat voor 95 procent de exposanten haar doelstellingen hebben bereikt.

Marketingplannen
EuBea erkent en inspireert uitmuntendheid in evenementen en live communicatie in Europa. EuBea heeft sinds de oprichting in 2006 aangesloten bureaus geholpen de integratie van evenementen in marketingplannen in bedrijven te bevorderen. EuBea heeft bureaus in 29 verschillende Europese landen geholpen nieuwe inspiratie en ideeën te vinden voor beurzen en evenementen. De dertig EuBea juryleden worden gekozen uit de top corporate klanten met internationale verantwoordelijkheid en wordt aangevuld met acht leden uit Europese event associaties.

Over Kubik
Kubik is specialist in geïntegreerde 3-D communicatie met kantoren in Noord-Amerika en Europa en ruim 140 specialisten op het gebied van merkstrategie, ruimtelijk en grafisch ontwerp, project management en logistiek. Vanuit haar hoofdvestigingen in Toronto, New Jersey, Baltimore en Amsterdam ontwerpt en realiseert Kubik tentoonstellingsinzendingen, expo design, retail concepten, musea inrichtingen en grootschalige promotie evenementen voor internationale merken.

Foto vlnr: Presentatrice; Manuel Álvarez Ossorio (General Manager Pinapark Events); Annet van Hemmen (Business Development Manager RAI Amsterdam Convention Centre) en Hajo Reinders (Managing Director Kubik)
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken