Frederik van der Veen wordt managing director Groupon

Frederik van der Veen wordt managing director Groupon
  • B2b
  • 27 nov 2015 @ 09:01
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActiesE-marketingPersonaliaZakelijk

Groupon Nederland heeft per 1 oktober Frederik van der Veen (35) aangesteld als managing director. Van der Veen zal zich richten op het verbreden en versterken van het Groupon-merk in Nederland. Ook zal hij zich bezig houden met het verder implementeren van de strategie om de dealsite te positioneren als de plek waar consumenten als eerste naartoe gaan als zij op zoek zijn naar een lokale ervaring, reis of product. Van der Veen volgt Shurendy Gerardus op.

Frederik van der Veen is afkomstig van fotoproducten Albelli, waar hij in de functie van country manager Nederland eindverantwoordelijk was voor sales en marketing van het fotoboekenmerk in Nederland. Voor zijn aanstelling bij Albelli was Van der Veen onder andere commercieel directeur bij Allfree, een bedrijf dat zich richt op het genereren van leads voor het MKB. Van der Veen begon zijn carrière bij de Gouden Gids als accountmanager.

Nadruk op marketing
Van der Veen over deze stap: ‘Ik zie het als een uitdaging om de Nederlandse consument nóg meer te laten zien welke kwalitatieve deals Groupon aanbiedt en welke leuke en bijzondere ervaringen consumenten op kunnen doen met de deals. Mijn focus ligt op het verbreden en versterken van het merk Groupon, door onder andere een sterkere nadruk op marketing te leggen. Ik kijk uit naar de samenwerking met mijn internationale collega’s om Groupon wereldwijd naar een hoger niveau te tillen.’

30 day challenge
Om een goed beeld te krijgen van Groupon’s aanbod en het proces dat consumenten doorlopen bij de verschillende deals die het bedrijf aanbiedt, hebben Van der Veen’s nieuwe collega’s hem uitgedaagd in een ‘30 day challenge’. Dertig dagen lang kocht hij iedere dag een andere Groupon-deal en inmiddels probeerde hij ook al veel deals uit. ‘Een mooie uitdaging van mijn collega’s, want zo maakte ik kennis met de vele leuke en kwalitatieve deals van Groupon, van vliegen in een Cessna tot een sterrendiner.’

Van der Veen volgt Shurendy Gerardus op die vanaf de start van Groupon in Nederland in 2009 betrokken is geweest bij Groupon Nederland.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken