Is de huisvrouw een uitstervend ras?
- B2b
- 26 nov 2015 @ 14:07
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - EvenementOnderzoekWinkelen
- 26 nov 2015 @ 14:07
- Redactie B2B
Vijftien jaar geleden dacht 32 procent van de Nederlanders dat in 2015 bijna iedereen een personal assistent zou hebben en 42 procent dacht dat we nooit meer hoefden te strijken, omdat kleding nooit meer zou kunnen kreuken. Nog eens 28 procent dacht de huisvrouw als een uitstervend ras was. Nu 15 jaar later geeft nog maar 4 procent van de beroepsbevolking aan huisvrouw te zijn. Wat betekenen de vele technische, sociale, demografische en culturele ontwikkelingen voor de toekomst van ons huishouden?
Dit jaar is het thema van de Huishoudbeurs ‘Welcome to the Future’ waarbij deze vraag centraal staat. De Huishoudbeurs vindt plaats van 20 tot en met 28 februari 2016 in RAI Amsterdam. In 2001 heeft IBT een opinieonderzoek gehouden onder honderden Nederlanders naar hoe het huishouden er in 2015 uit zou gaan zien. Opmerkelijke resultaten waren dat 82 procent van de ondervraagden dacht dat bijna elk gezin twee inkomens zou hebben, 72 procent dacht dat we meer geld aan wonen zouden uitgeven en 61 procent dacht dat we een vierdaagse werkweek zouden hebben.
Shoppen
Ruim 51 procent dacht dat meer dan de helft van de Nederlanders in 2015 vanuit huis zou werken, 57 procent dacht dat alle winkels 24/7 open zouden zijn en de helft van de ondervraagden dacht dat we alles thuis zouden laten bezorgen, omdat we geen tijd meer zouden hebben om te shoppen. Hoe dit zal gaan in de toekomst, ontdekken bezoekers in de Store of the Future tijdens de Huishoudbeurs. Hier krijgen ze een sneak preview hoe het winkelen er wellicht in de toekomst uit kan komen te zien.
Welcome to the Future
De 71ste editie van de Huishoudbeurs - 20 tot en met 28 februari 2016 - heeft dit jaar als thema ‘Welcome to the Future’. Innovaties en nieuwe producten staan centraal tijdens deze editie. Uit onderzoek onder onze bezoekers blijkt dat nieuwsgierigheid naar nieuwe producten één van de belangrijkste bezoekredenen is van de beurs. Met vele trends op het gebied van huishouden, fashion, beauty, health en food staat de toekomst centraal op de Huishoudbeurs van 2016.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing