Unilever scherpt milieudoelen verder aan
- B2b
- 27 nov 2015 @ 11:56
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - PolitiekZakelijkOnderzoek
- 27 nov 2015 @ 11:56
- Redactie B2B
Met de COP21 klimaattop in Parijs voor de deur, heeft Unilever zijn duurzaamheidsdoelen verder aangescherpt. De totale bedrijfsvoering moet in 2030 CO2 positief zijn. Om dat te bereiken neemt Unilever een aantal maatregelen! Paul Polman, CEO van Unlilver, noemt het een ambitieuze sprong vooruit.
- In 2030 moet alle voor de bedrijfsvoering benodigde energie uit vernieuwbare bronnen komen.
- Dit is in lijn met de oproep van Unilever om wereldwijd in 2050 een netto emissie van 0 te bereiken. In lijn met Unilevers lidmaatschap van het RE100 initiatief en het commitment om zich te conformeren aan wetenschappelijk bepaalde doelstellingen voelt Unilever zich genoodzaakt verder en sneller te gaan op die terreinen waar het directe invloed op kan uitoefenen. Vandaar dat het bedrijf die doelstellingen naar voren haalt.
- In 2020 zal alle elektriciteit die Unilever van het net betrekt uit vernieuwbare bronnen komen.
- Voor het eerst verbindt Unilever een deadline aan de ambitie uit het Unilever Sustainable Living Plan om 100% vernieuwbare energie te gebruiken voor zijn bedrijfsvoering. Het bedrijf gaat hierin verder dan het tot nog toe beloofde.
- In 2020 zal het bedrijf voor zijn energievoorziening van steenkool zijn afgestapt.
- Dit zal niet gemakkelijk te bereiken zijn omdat het sterk afhankelijk is van de ontwikkelingen op de energiemarkt. Unilever heeft deze vergaande doelstelling ontwikkeld in samenspraak met Forum for The Future en andere wereldwijd opererende non-profit organisaties. Unilever wil dit doel bereiken door samen te werken met partners, leveranciers en andere partijen.
- Om in 2030 CO2 positief te kunnen zijn, wil het bedrijf meer vernieuwbare energie produceren dan het verbruikt en het overschot beschikbaar stellen aan de markten en gemeenschappen waarin het opereert.
Dit alles is een ambitieuze sprong vooruit. Unilever hoopt dat anderen hierdoor worden aangemoedigd hetzelfde te doen, en de leiders die in Parijs aanwezig zijn het vertrouwen geven dat het bedrijfsleven een versnelde decarbonisering van onze economie niet alleen steunt, maar er ook actief plannen voor ontwikkelt.
Klimaatverandering
Paul Polman, CEO van Unilever: ‘De realiteit is dat we, als we de klimaatverandering niet aanpakken geen economische groei zullen bereiken. Dit geldt voor alle bedrijven, niet alleen voor Unilever. We zullen allemaal iets moeten doen. In minder dan één generatie kan de klimaatverandering de positieve ontwikkelingen van een eeuw teniet doen. De Wereldbank heeft berekend dat door de klimaatverandering in 2030 100 miljoen mensen in armoede teruggeworpen zullen worden. Dat is onaanvaardbaar voor zowel regeringen, bedrijfsleven, de maatschappij en de mensheid als geheel.’
Investeerders
‘Parijs zal veel ambitie moeten tonen, wat ook voor investeerders een sterk signaal afgeeft. Ook bedrijven moeten meer doen aan hun bedrijfsvoering om de klimaatverandering tegen te gaan en wereldleiders aanmoedigen om stoutmoedig te zijn. We moeten de kansen grijpen die een groene economie biedt om zeker te zijn dat de afspraken van Parijs gehaald worden, of beter nog overschreden.’ Zo meldt het persbericht.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing