Advocaten krijgen eindelijk les in marketing
- B2b
- 9 dec 2015 @ 09:22
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - KennissessieMarketingZakelijkOnderzoek
- 9 dec 2015 @ 09:22
- Redactie B2B
Terwijl meer dan 50 procent van de rechtzoekenden een advocaat online zoekt, ligt de focus van advocaten nog op marketingmethoden als vak-en publieksbladen, congressen en relatie-evenementen. Het gevolg? Een mismatch tussen cliënt en advocaat en een groot aantal advocatenkantoren die in zwaar weer verkeren. De Advocatenwijzer en Cliptoo Marketing willen de advocatuur naar een hoger plan tillen en lanceren de Online Marketing Academy, speciaal gericht op de advocatuur.
De advocatuur ‘kraakt’ al een aantal jaar. In haar meest recente rapport over de sector schrijft de Rabobank opnieuw over toenemende concurrentie- en prijsdruk. Het rapport verhaalt ook over verregaande versplintering van de markt (2.700 éénmanskantoren in 2015 tegen 2.100 in 2011) en het belang van digitalisering.
Mondige consument
De samenleving is door de grote hoeveelheid wet- en regelgeving ingewikkelder geworden. Tegelijkertijd is de consument mondiger en heeft zij haar methoden voor het vinden van dienstverleners fundamenteel veranderd. De reissector en verzekeringsmarkten zijn inmiddels een volledige online markt geworden. En ook het notariaat heeft een enorme erosie van marges ondergaan. ‘Advocaten laten enorme kansen liggen en de industrie loopt het risico achter te raken op andere sectoren’, aldus Mechteld van den Oord, directeur van de Advocatenwijzer. De Online Marketing Academy maakt advocaten en kantoordirecteuren bekend met de meest relevante marketingconcepten voor hun kantoor. ‘En dat werd tijd’, zo vervolgt Van Oord.
Conversie
De typische advocatenwebsite presteert nog steeds slecht op vindbaarheid en conversie naar leads. Ook pogingen om via sociale media meer bereik te creëren zijn vaak houterig en niet productief. Van Oord: ‘Een gemiste kans. Aangezien de concurrentiedruk binnen de advocatuur toeneemt en inmiddels meer dan 50 procent van rechtzoekenden hun advocaten online zoekt.’
eBook
Dankzij een praktisch eBook met zes modules leert de advocaat online doeltreffend en efficiënt cliënten te werven en te behouden. Het eBook is gratis, per module te downloaden en geschikt voor advocaten, kantoordirecteuren en marketingmanagers. Elke module sluit af met een oefening. Zo ontstaat er een online marketing plan waarmee een kantoor direct aan de slag kan.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- eBook
- vindbaarheid
- Online Marketing Academy
- digitalisering
- Rabobank
- concurrentie
- partnership
- Cliptoo
- prijsdruk
- leads
- conversie
- De Advocatenwijzer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing