Rai krijgt in april nieuwe statutaire directie

Rai krijgt in april nieuwe statutaire directie
  • B2b
  • 21 jan 2016 @ 16:25
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • CongresZakelijk

Paul Riemens (53) is per 7 april 2016 de nieuwe CEO van Rai Amsterdam. Samen met Maurits van der Sluis (50), nieuw benoemd in de functie van COO, vormt hij de nieuwe statutaire directie van de Amsterdamse beurs- en congresorganisatie. Binnen de statutaire directie vervult Riemens de rol van directievoorzitter. Per 1 mei treedt de huidige topman Hans Bakker (dan 65) na 14 jaar terug als CEO van Rai Amsterdam.

Paul Riemens is afkomstig uit de luchtvaartsector. Sinds 2008 is hij CEO/bestuursvoorzitter van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL). Hij heeft deze organisatie succesvol omgebouwd naar een resultaatgerichte, open organisatie. Met Riemens benoemt Rai Amsterdam een man die bewezen heeft te kunnen opereren in een internationaal krachtenveld, waarbij stakeholdermanagement cruciaal is voor succes. Daarnaast ziet de Raad van Commissarissen in hem een gedreven persoon die mensen en ideeën verbindt.

Vooraanstaande positie
Maurits van der Sluis werkt sinds 1996 voor Rai Amsterdam in diverse commerciële functies, laatstelijk als commercieel directeur van Rai Convention Centre. Met zijn 20 jaar ervaring in de business, kent hij de markten en klanten als geen ander en is een gerespecteerd persoon in de internationale beurs en congresindustrie. Zo meldt het persbericht.

Stakeholdermanagement
Met de aanstelling van Riemens en Van der Sluis als statutaire directie, koppelt de RvC van Rai Amsterdam bestuurlijke ervaring en breed stakeholdermanagement aan kennis van klanten, markten en Rai-organisatie. Samen zullen ze zorgen voor nieuw elan en het versterken van de positie van Rai Amsterdam als toonaangevende beurs- en congresorganisatie in Europa.

Fotobijschrift: Paul Riemens (l) en Maurits van der Sluis (r)

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken