Marketing & Insights Event maakt naam opnieuw waar
- B2b
- 8 feb 2016 @ 10:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MarketingEvenementAwards
- 8 feb 2016 @ 10:30
- Redactie B2B
Ruim 2800 marketeers, strategen en onderzoekers bezochten op 3 en 4 februari het Marketing & Insights Event in het Media Plaza in Utrecht. Nadat deze co-creatie tussen NIMA en MOA vorig jaar een enorme sprong maakte in aantallen presentaties, vakverdieping en bezoekersaantallen wist het event zijn status dit jaar te consolideren en uit te bouwen.
De presentaties van keynote speaker Wouter de Bie, big data architect bij Spotify illustreerde hoe Spotify grote, maar ook kleine hoeveelheden data gebruikt voor productinnovatie en marketing. Maarten Vernooij, marketing director bij Philips Lighting en Jeroen Hubert, country marketing manager bij IKEA, illustreerden bij uitstek hoe consumer insights binnen hun ondernemingen hebben geleid tot innovatie, nieuwe wegen en herbezinning op strategie.
Best of Mie Award
Daarnaast konden de bezoekers in de afgelopen twee dagen naar ruim 100 lezingen, workshops, masterclasses en mini-congressen. Zoals gebruikelijk en uniek voor een Nederlands event, werden inhoudelijke bijdragen door de bezoekers ter plekke beoordeeld en direct na afloop van elke lezing gepubliceerd op de MIE2016 app en grote schermen. Willem van Harrewijen en Hans Middelhoek van The USP Company en Aljan de Boer van TrendsActive scoorden het hoogst met een 8,66 en een 8,54. De sprekers kregen daarom uit handen van MOA-voorzitter Bart Nauta en Nima directeur Martin Huisman RM de ‘Best of MIE’ award uitgereikt.
Moa en Nima
Martin Huisman RM, voorzitter NIMA: ‘In 2015 constateerden we dat de samenwerking tussen MOA en Nima naar meer smaakte. Het is fantastisch om te zien hoe een voor Europa uniek event als MIE zich schouder aan schouder met MOA en – uiteraard - de Nederlandse marketeers heeft ontwikkeld.’ Wim van Slooten, directeur van de MOA: ‘Wat de Autosalon van Genève voor de automobielbranche is, is het MIE in het Media Plaza in Utrecht voor de Marketing en Insights. Een niet meer weg te denken fenomeen in deze kennisindustrie’.
De beoordelingen van de lezingen zijn op deze site te vinden!
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing