Marketing & Insights Event maakt naam opnieuw waar

Marketing & Insights Event  maakt naam opnieuw waar
  • B2b
  • 8 feb 2016 @ 10:30
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingEvenementAwards

Ruim 2800 marketeers, strategen en onderzoekers bezochten op 3 en 4 februari het Marketing & Insights Event in het Media Plaza in Utrecht. Nadat deze co-creatie tussen NIMA en MOA vorig jaar een enorme sprong maakte in aantallen presentaties, vakverdieping en bezoekersaantallen wist het event zijn status dit jaar te consolideren en uit te bouwen.

De presentaties van keynote speaker Wouter de Bie, big data architect bij Spotify illustreerde hoe Spotify grote, maar ook kleine hoeveelheden data gebruikt voor productinnovatie en marketing. Maarten Vernooij, marketing director bij Philips Lighting en Jeroen Hubert, country marketing manager bij IKEA, illustreerden bij uitstek hoe consumer insights binnen hun ondernemingen hebben geleid tot innovatie, nieuwe wegen en herbezinning op strategie.

Best of Mie Award
Daarnaast konden de bezoekers in de afgelopen twee dagen naar ruim 100 lezingen, workshops, masterclasses en mini-congressen. Zoals gebruikelijk en uniek voor een Nederlands event, werden inhoudelijke bijdragen door de bezoekers ter plekke beoordeeld en direct na afloop van elke lezing gepubliceerd op de MIE2016 app en grote schermen. Willem van Harrewijen en Hans Middelhoek van The USP Company en Aljan de Boer van TrendsActive  scoorden het hoogst met een 8,66 en een 8,54. De sprekers kregen daarom uit handen van MOA-voorzitter Bart Nauta en Nima directeur Martin Huisman RM de ‘Best of MIE’ award uitgereikt.

Moa en Nima
Martin Huisman RM, voorzitter NIMA: ‘In 2015 constateerden we dat de samenwerking tussen MOA en Nima naar meer smaakte. Het is fantastisch om te zien hoe een voor Europa uniek event als MIE zich schouder aan schouder met MOA en – uiteraard - de Nederlandse marketeers heeft ontwikkeld.’ Wim van Slooten, directeur van de MOA: ‘Wat de Autosalon van Genève voor de automobielbranche is, is het MIE in het Media Plaza in Utrecht voor de Marketing en Insights. Een niet meer weg te denken fenomeen in deze kennisindustrie’.

De beoordelingen van de lezingen zijn op deze site te vinden! 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken