Jouri Schoemaker wint NK Pitchen

8apr 201616:00
  • B2b
  • 25306 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
  • StorytellingAwards

nieuws Recent vond de primeur van het NK Pitchen voor Ondernemers plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Zes topondernemers gingen met elkaar de strijd aan om de titel ‘Beste pitch van Nederland’. Jouri Schoemaker van Shake-On wist de titel en de hoofdprijs van € 10.000,- aan diensten in de wacht te slepen.

Acht op de tien ondernemers heeft moeite met pitchen. Dit werd beaamd door de 150 ondernemers in de zaal. Zij lieten zich inspireren door de deskundige pitchers. Elevator pitch trainer Nathalie Mangelaars van Pitch Queen legde uit hoe je een goede pitch maakt: ‘Een elevator pitch is geen monoloog, maar de start van een dialoog. Ga niet verkopen, maar maak je publiek enthousiast en nieuwsgierig.’ Mangelaars onderstreepte ook het belang van een krachtige opening: ‘Binnen 8 seconden vormen mensen een mening.’ Het publiek gaf aan met 40 procent van de stemmen storytelling de meest krachtige opening te vinden.

Een onderscheidende pitch
De jury was vol lof over de pitch van Jouri. Juryvoorzitter Dimitri Wams (directeur Regional Sales PostNL): ‘Jouri maakte goed contact met het publiek en was zeer overtuigend. Wij weten zeker dat hij de juiste ‘vent voor de tent’ is om met Shake-On de wereld te veroveren.” De deskundige jury bestond verder uit: Frank Appeldoorn (principal Volta Ventures), Sonja Feenstra-Bruins (directeur Woman Invest), Remy Ludo Gieling (hoofdredacteur Sprout), Sophie van den Haak (directeur Wax Bar) en Pim van de Velde (directeur Kapitaal op Maat). Het publiek mocht ook stemmen op haar favoriete pitch en met een overweldigende 56 procent van de stemmen wist Jouri ook hen in te pakken.

Pitchen voor financiering
Het publiek werd daarnaast getrakteerd op een aantal inspirerende sprekers. Voor veel ondernemers is het ‘nieuw’ om te pitchen voor crowdfunding of informele investeerders. Terwijl dat juist in deze tijd erg belangrijk is. Spreker Hans Biesheuvel (voorzitter ONL voor Ondernemers): ‘Bij deze vormen van financiering moet je als ondernemer meer op de voorgrond treden. Pitchen is daarom belangrijker dan ooit.’ Simon Douw, managing partner Douw & Koren, gaf de gouden tip voor een crowdfunding pitch: “Denk groot, maar blijf bescheiden”.

Over de organisatie
Pitch Queen geeft pitch workshops aan verschillende doelgroepen. In 2015 trainde het bedrijf  452 mensen uit 53 verschillende bedrijven. Interviewaanvragen met de winnaar graag via de organisatie. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business