Nieuwe stichting tilt klantcontact naar hoger niveau
- B2b
- 11 apr 2016 @ 09:02
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InspiratieInteractie
- 11 apr 2016 @ 09:02
- Redactie B2B
De nieuwe stichting Nationale CQ-test streeft naar een verbetering van het niveau van klantcontact in alle sectoren in Nederland. De stichting, bestaande uit vertegenwoordigers van Randstad, Klantenservice federatie en betrokkenen vanuit de sector zoals Pegamento, Meurs HRM, Harver en HDLG gaat vanaf vandaag investeren in een verbetering van het imago van het vakgebied en ontwikkeling van medewerkers. Dit is nodig omdat de functie van klantadviseur nu en in de toekomst steeds meer kennis en vaardigheden vergt.
De partners willen dienstverlening voor klanten en consumenten verbeteren door meer te investeren in aandacht voor het vak en het ontwikkelen van mensen die hierin actief zijn. Als het aan de stichting ligt, kan dienstverlening aan consumenten en klanten boven een acht uitstijgen (huidige score volgens het Nationaal Benchmark en Trendonderzoek Klantinteractie 2015 van het Klantinteractie Research Centrum laat een 7,7 zien).
Groei en ontwikkeling
De stichting organiseert activiteiten die klantadviseurs helpen in groei en ontwikkeling. De stichting investeert daarmee ook in een verbetering van het werkklimaat, werkgeluk en medewerkerstevredenheid binnen klantenservice afdelingen. Uiteindelijk moet dat zich uitbetalen naar betere dienstverlening en service voor consumenten en klanten van bedrijven.
Meer dan telefoon opnemen
Ostar Toonen, directeur Randstad Callflex en voorzitter van de stichting: ‘Het vak van klantadviseur is nog te vaak omgeven met het beeld dat mensen alleen de telefoon opnemen. Werken als klantadviseur houdt echter veel meer in dan dat. Zo vraagt de opkomst van customer experience, omnichannel en social media nieuwe en specifieke skills van mensen. Via de stichting willen we klantcontact naar een hoger niveau tillen. Dat gaan we onder andere doen via het opzetten van een expertise-kenniscentrum en nadrukkelijke samenwerking met de werkgeversorganisatie Klantenservice Federatie en ministeries.’
Fotobijschrift: Van links naar rechts: voorzitter Ostar Toonen (Randstad), secretaris Geeske te Gussinklo (directeur KSF) en penningmeester Adem Var (ZZP).
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Randstad
- klantcontact
- Stichting NQ- test
- Callflex
- klantenservice
- training
- introductie
- ontwikkeling
- groei
- call centers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing