BlaBlaCar opent kantoor in Amsterdam
- B2b
- 26 mei 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnlineZakelijk
- 26 mei 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
BlaBlaCar, de startup die een alternatieve city-to-city vervoersoptie biedt, opent deze week een kantoor in Nederland. Het van oorsprong Franse bedrijf is ’s werelds grootste lange afstand ride sharing platform, met meer dan 25 miljoen leden in 22 landen. Het team in Nederland gaat vanuit Amsterdam de Benelux-landen aansturen. België, Nederland en Luxemburg zijn landen waar de deeleconomie sterk in opkomst is en bieden daarom enorm potentieel voor betaalbare city-to-city ride sharing.
Het nieuwe kantoor in Nederland is het zestiende internationale kantoor van BlaBlaCar en staat onder leiding van Shana Smeets, country manager Benelux bij BlaBlaCar. De van oorsprong Belgische Smeets was al langer verantwoordelijk voor BlaBlaCar Benelux, maar opereerde de afgelopen jaren vanuit het hoofdkantoor in Parijs.
Lokale markt
Smeets vertelt: ‘Ik ben blij dat we een nieuw kantoor mogen openen in Amsterdam. Het zorgt voor een betere connectie met de lokale markt en onze community. Met een vast en toegewijd team kunnen we de huidige, vertrouwde community op lokaal niveau gaan uitbreiden. Een ander voordeel is dat we gemakkelijker kunnen inspelen op lokale events en dichter bij potentiële partners zitten. We kijken ernaar uit om samen te werken met het wereldwijde team om ride sharing in de Benelux naar een hoger niveau te tillen.’
Expansiestrategie
Het ontstaan van de Nederlandse BlaBlaCar-hub is het gevolg van een mondiale expansiestrategie dankzij eerdere investeringsrondes, waaronder de grote investeringsronde van 200 miljoen dollar in september vorig jaar. Met de investering werd BlaBlaCar een van de meest gefinancierde start-ups van Europa en is daardoor ook een van de weinige unicorns in Europa.
Broedplaats startups
Nicolas Brusson, medeoprichter en COO van BlaBlaCar, zegt: ‘Nederland is een broedplaats voor startups en daarom een goede plek om ons te vestigen. Met de opening van het kantoor in Amsterdam en een vast, lokaal team ter plaatse breekt een nieuwe fase aan. Op lokaal niveau kunnen wij voortbouwen op het mooie werk wat eerder vanuit Parijs is verricht en de groei in de bestaande landen versnellen.’
BlaBlaCar is op dit moment in 22 landen actief: Benelux, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, India, Italië, Kroatië, Mexico, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing... 09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing