Jumbo lanceert online bestelomgeving voor bedrijven
- B2b
- 19 mei 2016 @ 10:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Food
- 19 mei 2016 @ 10:30
- Redactie B2B
Naast consumenten kunnen vanaf nu ook zakelijke klanten boodschappen bestellen via Jumbo.com of de Jumbo app. De bestellingen worden vanuit de lokale supermarkt bezorgd of kunnen worden opgehaald bij een van de 248 Pick Up Points in Nederland. Hiermee kunnen onder meer kantoren, zorginstellingen en sportverenigingen profiteren van de unieke Jumbo formule. Zakelijke klanten hebben de mogelijkheid om op aanvraag hun boodschappen achteraf te betalen. Korein Groep is de eerste grote partij die van deze nieuwe service gebruik gaat maken.
Voor de ruim 200 kinderopvanglocaties en het hoofdkantoor van Korein Groep ontwikkelde Jumbo een gepersonaliseerde online bestelomgeving waarin de vestigingen zelf eenvoudig hun boodschappen kunnen bestellen. Snelheid en het gemak van bestellen waren belangrijke uitgangspunten voor de bouw van dit platform. De zakelijke bestelomgeving van Jumbo.com is flexibel ontwikkeld en kan worden afgestemd op de behoefte van verschillende MKB’s. Voor Korein Groep zijn er speciale producten toegevoegd zoals grootverpakkingen horecaproducten en professionele schoonmaakmiddelen.
Pick Up Points
Op deze manier speelt Jumbo in op de behoefte van haar klanten. Ton van Veen, CFO bij Jumbo: ‘We zijn er voor iedereen, dus ook voor de zakelijke klant. Die moet nu nog te vaak versnipperd inkopen doen en krijgt deze vaak niet eens bezorgd. Dat kan efficiënter, daarom stellen we onze online bestelkanalen nu ook open voor deze groep.’ De bestellingen worden centraal verzameld in het e-fulfilmentcenter in Den Bosch. Vervolgens wordt het groeiende netwerk van Pick Up Points ingeschakeld, van waaruit Jumbo bij de zakelijke klant bezorgt.
Een bestelling via Jumbo.com wordt de volgende dag al geleverd door een bezorger vanuit de directe omgeving van de klant. De bestellingen kunnen achteraf worden betaald. In de regio’s Utrecht, Eindhoven en Arnhem kunnen zakelijke klanten als eerste hun boodschappen laten bezorgen. Later dit jaar volgen ook de regio’s Apeldoorn, Brabant, Noord Limburg, Nijmegen en grote delen van de Randstad.
Korein Groep
Korein Groep – een maatschappelijke onderneming die zich richt op het leveren van een positieve bijdrage aan de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 16 jaar – koos recent voor Jumbo voor het bestellen en laten bezorgen van haar dagelijkse boodschappen. ‘Efficiency, kwalitatieve producten tegen een goede prijs en de mogelijkheid om onze locaties gericht te bevoorraden met bijvoorbeeld gezonde voeding zijn redenen waarom wij hebben gekozen voor Jumbo’, aldus Ton Leeggangers, Lid Raad van Bestuur van Korein Groep.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing