B2b marketeers moeten programmatic advertising omarmen

 B2b marketeers  moeten programmatic advertising omarmen
  • B2b
  • 24 jun 2016 @ 10:00
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • LeadsMarketing

‘Er zijn op het ogenblik maar ontstellend weinig b2b marketeers die echt over programmatic advertising praten. Ik weet niet of het aan de media-eigenaren, de verkopers of de merken zelf is om erover te beginnen, maar iemand moet het doen, want het waait zeker niet over. Ik geef je hier drie redenen waarom programmatic juist voor b2b marketeers iets is om in de gaten te houden.’ Dit is de mening van Alex Aspinall, head of content bij b2bmarketing.net.

1. Het is de toekomst
Alleen al dit jaar is programmatic in de VS verantwoordelijk voor meer dan 22 miljard dollar (elk jaar komt daar bijna 40 procent bij). Dat is niet het soort cijfer dat aangeeft dat het wel snel over zal zijn. Natuurlijk ligt dit getal in Nederland veel lager, maar de opwaartse trend is vergelijkbaar. Programmatic is verantwoordelijk voor 70 procent van alle display inventory: zo zal digital advertising in de toekomst worden geleverd: dat staat vast.

2. Het vult je content aan
Hoewel in b2b veel meer nadruk ligt op content creatie dan op rechttoe rechtaan reclame moet je je door deze zin niet van de wijs laten brengen. Programmatic advertising vult de leemten tussen search en social media, die allebei belangrijk zijn om de mensen die je kent jou of je aanbod te laten vinden. Maar voor degenen die nog niet weten dat ze je nodig hebben biedt programmatic advertising een grote kans om nieuwe ideeën te ontdekken.

3. Het is super gericht
Maak je geen zorgen dat je betaalt voor impressies die waarschijnlijk nooit iets opleveren. B2b marketeers hebben altijd het voordeel gehad dat ze hun doelgroep precies kennen, en programmatic is hét voorbeeld van een internet dat volwassen wordt als plaats waar merken en doelgroepen samenkomen voor hun beider voordeel. Zichtbaarheid, meetbaarheid en ROI zijn de kern van programmatic advertising: en dat moet elke b2b marketeer als muziek in de oren klinken.  

Tot zover de tips van Ales Aspinall. (Bron: b2bmarketing.net

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken