Staatsloterij en Lotto gaan verder als Nederlandse Loterij
- B2b
- 11 jul 2016 @ 10:54
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPolitiek
- 11 jul 2016 @ 10:54
- Redactie B2B
De Nederlandse Loterij wordt de nieuwe bedrijfsnaam voor de Nederlandse Staatsloterij en de Lotto. De spelinleg van beide loterij bedraagt 1 miljard euro. Met de fusie - die 13 juli wordt bekrachtigd - is door de staat ruim 50 procent van de Nederlandse loterijmarkt afgedekt.
Onder de nieuwe naam vallen in totaal zeven kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Vandaag start de marketingcampagne, met als symbool de high five: ‘een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde’.
Besparingen
Met de totstandkoming van de fusie verwacht algemeen directeur Frans van Steenis klaar te zijn voor de concurrentiedruk. Inmiddels hebben de loterijen al miljoenen euro’s bespaard op huisvestings- en personeelskosten. Alle investeringen in het digitale platform worden nu onder de fusiepartners gedeeld. Autoriteit Consument & Markt stemde in december vorig jaar in met de fusie van de twee kansspelorganisaties.
Focus op sport
De Lotto, dat eigendom was van sportkoepel NOC-NSF, zorgt ervoor dat Nederlandse Staatsloterij nu gefocust is op sport. Sport wordt het centrale thema voor de fusiecombinatie. Daarom start de publiciteitscampagne op woensdag, gelijk op met het vertrek van de Nederlandse Olympische ploeg naar Rio. In het reclamespotje speelt Olympisch zwemkampioen Pieter van den Hoogenband de hoofdrol. (foto Marije Kuip)
Meer online gokken
Doel van de fusie is ook om de consument vaker online te laten gokken. Uiteindelijk zal in 2020 de spelinleg moeten oplopen tot 1,5 miljard euro. De fusiecombinatie rekent erop dat de consument vaker een gokje gaat wagen op internet. Maar de afdracht aan de sportbonden en de Staat zal niet evenredig toenemen, omdat je volgens Van Steenis van online gokken niet rijk wordt én omdat de concurrentie lagere marges in de hand werkt.(Bron: FD)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing