PvKO richt stichting Ontwikkeling CRM Educatie op

PvKO  richt stichting Ontwikkeling CRM Educatie op
  • B2b
  • 9 sep 2016 @ 12:50
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • KennissessieCustomer JourneyArbeidsmarkt

Het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) heeft de stichting Ontwikkeling CRM Educatie is opgericht om samen met hogescholen en business partners klantgericht ondernemen en CRM meer op het curriculum te krijgen van het HBO onderwijs. Het stichtingsbestuur bestaat uit Jean Hendriks, opleidingsmanager Hogeschool Utrecht, Jorien Wesseling, directeur Talent4Service en bestuurslid PvKO, en Michel Brakenhoff , ad interim CRM Manager bij PPG en RvA lid PvKO.

Bij de PvKO missie om Nederland klantgerichter te maken hoort ook het onderwijs, want daar worden studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt waar klantgerichtheid een belangrijk agendapunt is. Een aantal jaar geleden kreeg PvKO de vraag van het HBO onderwijs om samen een lab-omgeving te creëren waar studenten met behulp van data, software en actuele cases, zelf kunnen ervaren wat de effecten zijn van een klantgerichte werkwijze op de klantwaarde en winstgevendheid van de organisatie. Met het oprichten van de stichting wil PvKO de groeiende activiteiten hieromtrent voor de toekomst transparant borgen.

Enquête
PvKO heeft een enquête verricht waar ruim 40 afgevaardigden van 15 hogescholen aan hebben meegedaan. Met de resultaten zijn de behoeften van de HBO docenten in kaart gebracht en is een start gemaakt met de ontwikkeling van casuïstiek, waarbij data en software van gerenommeerde bedrijven een essentiële ondersteunende rol vervullen. 

Het doel van de Stichting is tweeledig:

  1. Het verder op de kaart zetten van onderwijs rondom CRM en klantgericht ondernemen binnen HBO Nederland.
  2. Het verbreden van het aanbod van casuïstiek en een versnelde ontwikkeling daarvan ten behoeve van HBO Nederland.

HBO docenten marketing communicatie, commerciële economie, bedrijfskunde of anderszins die CRM en klantgericht ondernemen op het lesprogramma hebben staan, kunnen via communicatie@pvko.nl contact opnemen indien zij deze ontwikkelingen op de voet willen volgen of daarbij betrokken willen worden.

CRM
PvKO is een vereniging waarin alle partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en Klantgericht Ondernemen. Inmiddels zijn rond 150 (waaronder beursgenoteerde) bedrijven lid en de bijeenkomsten worden door honderden mensen van die bedrijven en andere geïnteresseerden bezocht. Activiteiten van PvKO zijn o.a. de maandelijkse Inspiratiesessies en het ontsluiten, verspreiden en verdiepen van kennis binnen het online kennisplatform. Het platform werkt samen met universiteiten, bedrijven, brancheverenigingen en experts om Nederland klantgerichter te maken.

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken