Virtualreality b2b groet wordt werkelijkheid
- B2b
- 5 sep 2016 @ 09:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 5 sep 2016 @ 09:30
- Redactie B2B
Een uitnodiging, een nieuw product of een verhuizing? Met ingang van vandaag biedt een Nederlandse startup bedrijven de mogelijkheid om werknemers en zakenrelaties per post te verrassen met een breed scala aan virtualreality-ervaringen.
De introductie van VRgifts door de gelijknamige startup betekent een doorbraak van virtual reality in Nederland – en daarbuiten. Niet eerder werd een dergelijk ‘VR per post’-concept gerealiseerd. Het product bestaat uit een eenvoudig in- en uit te vouwen VR-bril en een te downloaden app. Samen zorgen ze voor een bijzondere 3D-beleving.
Succesvolle proef
Een succesvolle proef eerder dit jaar deed VRgifts besluiten het aanbod te verbreden en nu breed in de markt te introduceren. ‘Wij zijn er trots op om de eerste te zijn’, zegt Jelle van Dijk, eigenaar van VRgifts. ‘Maar veel belangrijker is dat we hiermee een ontzettend gaaf product in de markt zetten. In de bijna tweehonderdjarige geschiedenis van de postkaarten is dit echt de volgende stap. We bieden het bedrijfsleven nieuwe – en originele – kansen.’
Personaliseren
De VR-ervaring is per gebruiker te personaliseren. De verzender maakt op virtual-reality.nl eerst de keuze voor de gelegenheid en kan daarna eigen (bedrijfs)foto’s en een persoonlijke boodschap toevoegen. De cardboard bril is vanwege zijn gewicht en handige vouw eenvoudig én goedkoop te versturen en biedt ruimte aan elke gangbare smartphone.
Laagdrempelig
Bedrijven kunnen er ook voor kiezen een virtualreality-omgeving op maat te laten maken. Van Dijk: ‘Dit is waardevol bij diverse communicatiemomenten, zoals de introductie van een nieuw product of de presentatie van een nieuw bedrijfsgebouw.’ De relatie die het presentje ontvangt, wordt na het downloaden van de app ondergedompeld in een verrassende en unieke virtualreality-omgeving. VRgifts heeft nog diverse andere concepten in ontwikkeling, waaronder een kerstvariant. Het product, tevens verkrijgbaar voor de consumentenmarkt, past volgens Van Dijk bij alle gelegenheden. ‘Onze VRgifts stellen bedrijven in staat op laagdrempelige wijze kennis te maken met virtual reality.’
Over VRgifts
De Nederlandse start-up VRgifts maakt deel uit van Serious Game Media, een seriousgamingbedrijf in het Zuid-Hollandse Bergschenhoek. SGM ontwikkelt onder meer gameconcepten en valt onder de Artihove Group, een groep bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in creativiteit, spiritualiteit en IT.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing