Lancering agile boek 'Move before you're ready'

Lancering agile boek 'Move before you're ready'
  • B2b
  • 25 okt 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Agile marketingPrint

Door de enorme populariteit van agile-methodieken zoals lean, scrum en de lean startup, gaat het tegenwoordig over versneld in beweging komen, de werkvloer ‘empoweren’ en veranderen in vele, kleine stappen en kort cyclisch leren en verbeteren. Ex-dj Michael Pilarczyk noemt dit Move before you’re ready (MBYR). Een credo dat hij leerde van ondernemers als Lex Harding en Joop van den Ende.

In het nieuwe boek Move before you’re ready laten Simon van der Veer en Linde Peters zien hoe je de effectiviteit van veranderingen aanzienlijk vergroot, door continu te verbeteren. Uitproberen, testen, leren en weer verder verbeteren, met maximaal eigenaarschap bij de medewerkers en actieve betrokkenheid van de klant. Zo verklein je de faalkosten en weet je sneller wat wel én niet werkt. Move before you’re ready!

Reacties van lezers
‘De basis van succes is verbetering en verandering. Always change a winning team! Move before you’re ready helpt je om dit te managen en scherp te blijven’, aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur PSV. ‘Soms ontstaat een verandering door grootse gebaren, maar vaker nog door allerlei minibesluiten. Dit boek is een prachtige bron van inspiratie in dit proces van herordening. Move, you’re not a tree’, menen  Danielle Braun en Jitske Kramer, auteurs van De Corporate Tribe. Tot slot zegt Hans Vermaak, auteur van Plezier beleven aan taaie vraagstukken: ‘ Praten over de gewenste cultuur verandert weinig. Je kunt je beter richten op het oprekken van hoe je samen werkt, dan volgt die cultuurverandering vanzelf. Dit boek verschaft inspiratie daartoe.’

De auteurs
Simon van der Veer is zelfstandig adviseur, spreker en co-auteur van de populaire managementboeken Animal Firm, We presenteerden nog lang en gelukkig en De organisatie draait door. Hij is medeoprichter van adviesbureau TWST. Linde Peters is organisatieadviseur, spreker en mede-eigenaar van adviesbureau TWST. Als organisatieantropoloog biedt zij teams en organisaties een verfrissend perspectief op hun werk.

Hier kun je alvast een kijkje nemen in het boek. En op deze site is de paperback te bestellen. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken