Nima workshop: Meer sales met Grey Ocean Strategie
- B2b
- 28 okt 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - SalesKennissessieZakelijk
- 28 okt 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
Welke marketeer wil dit nu niet, meer verkopen aan de oudere consument. Maar in welk marktsegment is er dan potentieel? En welke marketingstrategie moet je dan toepassen? “Life before 50 is nothing but a warm-up.” Vergrijzing als “ key force driving change” leidt tot het feit dat voor bijna elk product, variërend van auto’s tot tandpasta, de oudere consument nu al een zeer groot marktsegment is en alleen nog maar groter wordt. Nima houdt 24 november een workshop over dit onderwerp.
Hoe leer ik meer over het consumentengedrag van dit enorm grote marktsegment en met welke marketingstrategie maak ik gebruik van deze kansen? Het antwoord is volgens Nima duidelijk : door naar de Mature Marketing Workshop te komen en concrete inzichten en inspiratie over de belevingswereld van de oudere, ervaren consumenten en de marketingimplicatiesop te doen.
Agewise
Edgar Keehnen van Agewise presenteert de highlights uit zijn recente boek Grey Ocean Strategy, Agewise marketing for the mature consumer (www.greyoceanstrategy.com). Hij gaat in op de psychologie van het ouder worden. Wat zijn de emotionele en cognitieve veranderingen, leidend tot de zogenaamde seven soft spots en wat betekent dit voor een effectieve marketingstrategie, leidend tot de seven Grey Ocean Strategies?
Informeel karakter
Daarna worden tijdens de Workshop een aantal marketingcases besproken gericht op de oudere, ervaren consument. Wat zijn best cases? En bij welke cases gaat het waar fout? Iedere deelnemer kan ook hier vragen uit zijn eigen praktijk inbrengen Keehnen: ‘Het karakter van de workshop is informeel, interactief en informatief. Leerzaam maar tegelijkertijd leuk. En je ontmoet collega marketeers waarmee je in discussie gaat om te leren. Deelnemers gaan tijdens de workshop iets over de doelgroep beleven en lopen weg met het gevoel van: “He, dit was leuk en zeer zinvol tegelijkertijd. Heb weer een aantal concrete ideeën meegenomen waar ik morgen iets mee kan doen. En ik heb mijn marketingkennis weer aangevuld met nieuwe informatie over deze doelgroep en interessante andere marketeers ontmoet”.’
De belangrijkste leerdoelen tijdens de workshop zijn:
- Inzicht in de belevingswereld van de oudere, ervaren consument
- Inzicht in de Grey Ocean Strategies om hier een succes van te maken
- Inzicht in de marketing do’s & don’ts
- Inzicht in concrete cases
De deelnamekosten voor deze workshop bedragen voor NIMA members € 27,50 (excl. BTW) en voor niet members € 95,00 (excl. BTW). Dit is inclusief het boek Grey Ocean Strategy, Agewise marketing for the mature consumer dat elke deelnemer bij de workshop ontvangt. Dit event valt in het NIMA passe partout. De workshop vindt plaats op donderdag 24 november van 15:30 - 19:00 uur; locatie Hotelschool Den Haag. Meer informatie staat op deze site.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing