Startup TradeCast gaat naar Las Vegas
- B2b
- 6 okt 2016 @ 08:58
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkEvenement
- 6 okt 2016 @ 08:58
- Redactie B2B
De Zwolse startup TradeCast, die interactieve, online tv-kanalen mogelijk maakt, is uitgekozen om deel te nemen aan de exclusieve Economische Missie naar de Verenigde Staten, onder leiding van Prins Constantijn van Oranje en Minister Henk Kamp van Economische Zaken. TradeCast vertegenwoordigt begin januari vol trots de regio Zwolle op de Consumer Electronics Show in Las Vegas, ’s werelds grootste commerciële elektronicabeurs, en in Silicon Valley, tech-hoofdstad van de wereld.
Van 5 tot en met 11 januari 2017 leidt Prins Constantijn van Oranje de Economische Missie namens StartupDelta, dat startende bedrijven, overheden, kennisinstellingen en financiers met elkaar verbindt om van Nederland dé vestigingsplaats te maken voor startups. In totaal reizen dertig kennisinstellingen en startende bedrijven uit heel Nederland met hem en Minister Henk Kamp mee. TradeCast is als enige startup uit de regio Zwolle gekozen om deel te nemen aan de missie. Het doel van de reis is het versterken van de positie van Nederlandse tech-bedrijven, startups en kennisinstellingen in de Verenigde Staten.
Hotspot startups
TradeCast krijgt allereerst zijn eigen standplaats op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, de meest prestigieuze startup-bestemming ter wereld. In Californië’s Silicon Valley krijgt TradeCast de kans om in contact te komen met een aantal van de grootste tech-bedrijven en kennisinstellingen van dit moment. Willem Drost, CES project director namens StartupDelta, is enthousiast over de betrokkenheid van TradeCast bij de Economische Missie. ‘Onze eerste aanwezigheid op CES moet een showcase worden van de absolute top van Nederlandse innovatie en de startups die straks op de beursvloer staan zijn koplopers in hun respectievelijke vakgebieden. Nederland o nderscheidt zich met innovaties in robotics en gezondheid, maar ook zeker op het gebied van streaming media. TradeCast past daarmee perfect in ons beeld van Nederland als dé hotspot voor startups en innovatie.’
Veranderende mediawereld
Yillmaz Schoen, CEO van TradeCast: ‘Ik ben ontzettend trots dat we al binnen het eerste jaar van ons bestaan gekozen zijn om Nederland en de regio Zwolle te vertegenwoordigen op de CES in Las Vegas. Dit is de plek waar fenomenen als de DVD, de Blu-ray en het Nintendo Entertainment System zijn gepresenteerd en waar we nu TradeCast aan een wereldpubliek gaan onthullen. Minstens zo trots ben ik op de fantastische club mensen waarmee we, vanuit de regio Zwolle, bezig zijn de mediawereld te veranderen. Het is bijzonder om te merken hoe serieus we als startup worden genomen door de gevestigde markt en dat is volledig te danken aan de inzet van het team.”
Consumer Electronics Show (CES)
CES wordt gehouden van 5 tot 8 januari 2017 en is ’s werelds grootste technologiebeurs, waar meer dan 3.800 high-tech bedrijven en startups hun kennis en kunde presenteren. Het is de eerste keer dat Nederland aanwezig is op CES met een eigen Dutch Startup Pavilion, bestaande uit dertig stands van de Nederlandse startups. TradeCast krijgt een eigen standplaats op het Startup Pavilion, waar zich talloze kansen voordoen om te netwerken met grote, buitenlandse partijen, om nieuwe klanten te benaderen en om feedback te verzamelen.
Silicon Valley
San Francisco’s Silicon Valley is het kloppend hart van de wereldwijde hightech-industrie. Bedrijven van Google tot Facebook en van Apple tot Tesla hebben er hun kantoor staan. Rondom deze iconische bedrijven staan bovendien talloze kenniscentra voor belangrijk wetenschappelijk en technologisch onderzoek, zoals de universiteiten Stanford en Berkeley. Silicon Valley wordt dan ook gezien als de wereldwijde tech- en innovatiehoofdstad van de wereld.
Over TradeCast
TradeCast is de ‘new kid on the block’ in televisie- en uitgeversland en levert op maat gemaakte, interactieve tv-kanalen die gemakkelijk via het internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden. Een TradeCast-zender biedt de unieke combinatie van lineaire content en on-demand/OTT-mogelijkheden. Kort gezegd, het is de beste manier om de online videomarkt te veroveren en waarde toe te voegen aan jouw content.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing