Hoe het hoofd marketing er in 2017 uit moet zien
- B2b
- 30 nov 2016 @ 09:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - ContentLeadsSalesMarketing
- 30 nov 2016 @ 09:00
- Connie Lohuis
Marketing director Karen Lambert van het Engelse bureau Happy Creative weet hoe het hoofd marketing er in 2017 uit moet zien. In haar bijna 30 jaar als marketeer was het marketinglandschap nog nooit zo veranderlijk. Lambert: ‘Het toont geen tekenen van stilstand, en omdat het evolueert moet de moderne marketeer mee evolueren.’
Hier volgend dan de tips van Lambert. Het hoofd marketing in 2017 moet de volgende kwaliteiten hebben:
… visionair
Ze zijn helder over hun visie, kunnen die zien, aanraken, horen , ja zelfs ruiken. Ze hebben de focus van een laserstraal op hun marketingvisie en vertrouwen dat ze die zullen waarmaken. Ze zijn niet alleen, ze verbinden hun afdeling met hun visie en zorgen voor een collectieve focus op het waarmaken ervan. Hun leiderschap is flexibel, robuust en gepassioneerd. En het kan ze niet schelen als zijzelf niet in het middelpunt van de aandacht staan.
…transparant en open
Ze delen successen even gemakkelijk als teleurstellingen. Ze proberen nieuwe dingen uit en zijn bereid toe te geven als het niet precies zo uitwerkt als ze hadden gehoopt. Ze leren snel. Ze zijn proactief in het delen van succes, verwerven en delen van inzichten die waarde toevoegen.
… dapper
Waar de moderne marketeer over zoveel kan beschikken (zoals kanalen, systemen, platforms, verslaglegging) is het hoofd marketing in 2017 zeker dapper. Ze blijven niet hangen aan wat ze altijd gedaan hebben, ze staan open voor nieuwe manieren van marketing en beïnvloeding. Ze zijn rationeel in het nemen van beslissingen. Ze kijken naar resultaat en effectiviteit om snel te schakelen. Ze zijn niet bang om een nieuw kanaal te proberen, de eerste in hun branche te zijn die iets anders probeert of een dapper en uitdagend creatief idee uit te voeren.
… kampioen van zijn klanten
De klant in het centrum zetten betekent dat ze hun doelgroep van haver tot gort kennen, vertrouwd zijn met personas, segmenteren en weten wat klanten leuk en niet leuk vinden. Ze luisteren. En doen. Ze erkennen dat de goeie ouderwetse marketing waarden nog even relevant als altijd zijn in de technologische wereld van vandaag.
… in harmonie met verkoop
Hun werk maakt hun verkoopcollega’s sterker met rijke informatie over leads en gepersonaliseerde content marketing. Ze voeren en faciliteren regelmatig discussies over merkwaarden, lead generatie, klantervaringen en resultaten. Ze zijn een vriend van verkoop en beschouwen zichzelf als deel van het sales team.
... gericht op de toekomst
Ze vragen zich voortdurend af: hoe gaat het verder? Met zoveel aanbod zijn ze constant zoekend en evalueren van wat zou kunnen volgen. Ze zijn gewapend met alle informatie om eventueel met de nieuwste trend mee te gaan. Ze weten hoe de nieuwste ideeën hun eigen strategieën en tactieken kunnen beïnvloeden.
Lambert van Happy Creative concludeert tot slot: ‘Kortom: er was nooit een diverser, opwindender en uitdagender tijd om hoofd marketing te zijn.’ (Bron:b2bmarketing.net)
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing