Shell Ideas360 daagt studenten uit met creatieve innovaties

Shell Ideas360 daagt studenten uit met creatieve innovaties
  • B2b
  • 22 nov 2016 @ 10:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ArbeidsmarktInnovatie

Shell roept studenten op mee te doen aan een wereldwijde competitie waarbij slimme oplossingen voor uitdagingen op het gebied van energie, voedsel en water centraal staan. Deze competitie richt zich niet alleen op het promoten van ideeën voor een betere planeet, maar biedt ook perspectief voor de studenten. Onderzoek toont namelijk aan dat werkgevers vaak op zoek zijn naar afgestudeerden die ervaring hebben met grote vraagstukken. Bovendien ontvangt de winnaar een bijzondere reis, de National Geographic Expeditie.

Naar schatting groeit de wereldbevolking tot zo’n 9 miljard mensen in 2050. En ook de vraag naar energie, water en voedsel zal de komende decennia toenemen. Enkel door samen te werken met alle partijen, van overheid tot talentvolle ondernemer, kunnen we deze uitdaging aangaan. De competitie geeft deelnemers de kans om hun oplossingen door te ontwikkelen naar een investeringswaardig businessmodel. Zij krijgen hierbij ondersteuning van Shell mentoren en experts.

Creatief talent
‘De grootste en meest innovatieve bedrijven zijn continu op zoek naar talent. Tegelijkertijd willen wij ook bijdragen aan de ontwikkeling van dit talent door hen uit te dagen. De studentencompetitie Shell Ideas360 biedt veel mogelijkheden voor deelnemers, zoals een podium om je talent te demonstreren’,  aldus Jeroen de Weerd, vice president Shell Recruitment.

Vorige editie
Tijdens de 2016 editie hebben bijna 1,000 studenten uit 140 landen aan hun innovaties gewerkt, waarvan vijf finalisten naar de finale in Londen mochten. Voorbeelden van eerdere concepten zijn onder andere auto’s die zichzelf kunnen koelen door de natuur te imiteren, het gebruik van zeewier om honger tegen te gaan, het aandrijven van boten door golven en het omzetten van voetstappen in licht.

Fase 1 van het selectieproces sluit op 15 december om 12 uur ‘s middags (GMT). Kijk op www.shellideas360.com om mee te doen.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken