Tilburgse start-up lanceert digitale werkplek voor teams
- B2b
- 16 nov 2016 @ 11:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkKennissessie
- 16 nov 2016 @ 11:00
- Redactie B2B
Het jonge Tilburgse bedrijf Team up to excel heeft afgelopen week haar product gelanceerd in Lissabon. Tijdens de Web Summit, de grootste technologiebeurs van Europa, presenteerde het bedrijf ‘Team up’. Team up is een digitaal platform voor teams dat een combinatie maakt tussen online samenwerking en e-learning. Teams van organisaties uit onder meer Cyprus, Frankrijk en Australië hebben zich aangemeld.
Team up is bedoeld voor ‘teams die zich willen blijven ontwikkelen terwijl de dagelijkse routine gewoon doorgaat’, zegt oprichter Susanne van der Velden (29). ‘Na trainingsdagen of conferenties zie je vaak dat nieuwe kennis en ideeën wegebben zodra je weer aanschuift op kantoor. Team up maakt het verschil doordat teams zich continu bewust zijn van hun vooruitgang.’
Leren in een paar minuten
Team up to excel werd in januari dit jaar opgericht. Van der Velden vond een investeerder en verzamelde een team om zich heen met daarin programmeurs, communicatieadviseurs en een organisatiepsychologe. Samen ontwikkelen zij Team up. Het platform combineert samenwerking met e-learning zodat teams zich ondanks de waan van de dag blijven ontwikkelen. Van der Velden: “Je kunt met elkaar communiceren zoals dat ook kan met andere sociale media, maar je kunt bijvoorbeeld ook ‘workouts’ doen. Daarmee kun je in een paar minuten per oefening werken aan je vaardigheden.”
Impact creëren
Het gaat bijvoorbeeld om basisvaardigheden zoals goed luisteren of feedback geven. Van der Velden: ‘Allemaal belangrijke zaken om goed te functioneren als team. Doordat het tegelijk een sociaal medium is, weten teamleden beter wie waarmee bezig is, wie waar goed in is, en kunnen ze elkaar aanmoedigen bij het leren. Eén persoon kan een goed idee bedenken, maar je hebt altijd een team nodig om er impact mee te hebben. Met Team up willen we het voor teams makkelijker maken om die impact te creëren, zodat ze een betekenisvolle bijdrage aan de wereld kunnen leveren.’
Gepresenteerd in Lissabon
Team up wordt in Nederland al gebruikt door onder andere Newpublic en World Class Maintenance. Mede dankzij de snelle ontwikkeling werd het Tilburgse bedrijf geselecteerd voor de Web Summit in Lissabon. Daar stelden honderden start-ups zich vorige week voor aan vakgenoten en investeerders. Van der Velden: “We hebben van veel organisaties de bevestiging gekregen dat een platform als Team up kan helpen bij hun dagelijkse werk. Ook zijn we in contact gekomen met potentiële partijen voor een tweede investeringsronde.”
Tijdens de Web Summit hebben teams uit onder meer Cyprus, Frankrijk, Portugal, Australië en de Verenigde Staten zich geregistreerd voor Team up. Geïnteresseerden kunnen zich gratis aanmelden via de website.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing