Amsterdam wint prijs voor beste zakelijke marketingslogan
- B2b
- 23 dec 2016 @ 08:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MarketingAwardAwards
- 23 dec 2016 @ 08:00
- Redactie B2B
De slogan ‘Open Mind, Sharp Business’ is door de Financial Times verkozen tot beste marketingslogan van 2016. Amsterdam heeft hiervoor een fDi Strategy Award gewonnen. Naast de prijs voor beste slogan won Amsterdam ook een award voor de manier waarop internationaal talent wordt ondersteund zodra zij in de regio Amsterdam komen wonen en werken.
Het Expatcenter Amsterdam maakt officiële procedures zo gemakkelijk mogelijk voor bedrijven en hun internationale personeel. De campagne is ontwikkeld door Amsterdam Marketing in nauwe samenwerking met amsterdam inbusiness en de Amsterdam Economic Board.
Financial Times
De fDi Strategy Awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt op initiatief van fDi Intelligence, onderdeel van de Financial Times. Voor de prijzen zijn 124 steden en regio’s wereldwijd beoordeeld op hun strategie voor het aantrekken van buitenlandse investeringen. De winnaars zijn in december bekend gemaakt; de officiële prijsuitreiking vindt op 15 maart in Cannes plaats. De resultaten zijn ook gepubliceerd in fDi Magazine, een toonaangevende publicatie op het gebied van foreign direct investment.
Sharp Business
‘Open Mind, Sharp Business’ is onderdeel van de marketingcampagne om de metropoolregio Amsterdam te presenteren als aantrekkelijke regio voor internationale bedrijven, startups, investeerders en talent. Open mind refereert aan diversiteit, inclusiviteit en ontvankelijkheid voor nieuwe, creatieve ideeën. Sharp business benadrukt innovatie, handelsgeest en scherp zaken doen dankzij goede logistieke en digitale verbindingen.
Prijs/kwaliteitsverhouding
In de regio Amsterdam zijn meer dan 2900 internationale bedrijven gevestigd en jaarlijks vestigen zich meer dan honderd nieuwe buitenlandse bedrijven. De regio is om verschillende redenen aantrekkelijk voor internationale bedrijven, investeerders, startups en talent, waaronder de goede digitale en fysieke connectiviteit, de leefbaarheid, het ecosysteem van bedrijven en de goede prijs/kwaliteitverhouding. In de campagne worden mensen die werken in en rond Amsterdam aan het woord gelaten over de voordelen die de regio het internationale bedrijfsleven biedt.
Credits: Studio Dumbar uit Rotterdam. Tom Dorresteijn:'Het is voor het eerst dat wij een internationale strategische award krijgen in plaats van een design award.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing