Dutch Open Hackathon 2016: A-merken op zoek naar innovatie
- B2b
- 2 dec 2016 @ 10:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - EvenementInnovatieMerken
- 2 dec 2016 @ 10:00
- Redactie B2B
De Kamer van Koophandel, KLM, Philips, Politie, PostNL en Schiphol Group dagen jonge ondernemers uit om in het weekend van 9 tot 11 december tijdens de Dutch Open Hackathon creatieve, digitale oplossingen te vinden voor innovaties thuis, op straat en zakendoen. Meer dan 350 jonge ondernemers doen eraan mee. Multidisciplinaire teams van ict’ers, designers en marketeers, werken dan 48 uur achter elkaar door bij CIC in het Groothandelsgebouw om vernieuwende antwoorden te vinden op de vragen van de grote organisaties.
Het doel van de hackathon is het ontwikkelen van nuttige en succesvolle technologische toepassingen voor consumenten en bedrijven. Hiervoor stellen de A-merken en de sponsoren van het event een groot aantal unieke datasets en hardware beschikbaar. De uitdagingen van editie 2016 richt zich op vier thema’s: At Home, On te Go, In The City en Doing Business. De Kamer van Koophandel is aanjager van Doing Business en daagt de teams uit om oplossingen te vinden waarmee ondernemers beter kunnen samenwerken en veiliger zaken kunnen doen om cybercriminaliteit en online fraude te voorkomen.
Inspiratie en innovatie
Monique ten Hagen, KvK-projectleider Dutch Open Hackathon: ‘De Kamer van Koophandel vindt hackathons belangrijk. Zo verbindt de KvK op een nieuwe manier grote bedrijven aan kleine bedrijven. Ze leren van elkaar en het levert nieuwe contacten en oplossingen op. Bovendien is de sfeer tijdens een hackathon erg inspirerend omdat je in korte tijd intensief samenwerkt.’
Officiële aftrap
De Dutch Open Hackathon start vrijdagmiddag met het Innovation Seminar. Vrijdagavond 18.00 uur is de officiële aftrap. De teams worden samengesteld en de eerste ideeën ontstaan. Daarna volgt 48 uur brainstormen, plannen, schetsen, programmeren, vormgeven en testen. Voor de deelnemers is er een slaapruimte en ruimte voor ontspanning. Op zondagmiddag presenteren de teams het eindresultaat aan de jury waarna de prijsuitreiking volgt.
Inschrijven
De Dutch Open Hackathon 2016 is van vrijdag 9 december tot en met zondag 11 december bij CIC Rotterdam. Inschrijven kan via de website www.dutchopenhackathon.com. Hier is ook het complete programma van de Dutch Open Hackathon 2016 te vinden.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing