Mechelse startup Newfusion plant chips in bij werknemers
- B2b
- 9 dec 2016 @ 15:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 9 dec 2016 @ 15:00
- Redactie B2B
The future is now. Onder dat motto innoveert het Mechelse Digital Media Agency NewFusion op een wel heel opvallende manier. Deze jonge startup ontwikkelde namelijk een eigen manier van toegangscontrole aan de hand van ‘biohacking’. Werknemers krijgen een elektronische chip ingeplant om zo het kantoor binnen en buiten t e kunnen . Technologie maakt het leven gemakkelijker. Maar hoe ver kun je gaan?
‘Dat weet je pas als je het probeer’t, vindt CEO Vincent Nys. Met die filosofie in het achterhoofd verlegt NewFusion elke dag grenzen. Innovatie staat immers hoog aangeschreven bij het jonge Mechelse bedrijf dat voor haar klanten de brug slaat tussen marketing, media en technologie. De 26-jarige innovatiegoeroe Nys legt uit: ‘Digitalisering en vernieuwing zijn een must voor veel bedrijven in de sector, maar er zijn er maar weinigen die effectief het verschil durven maken. Bij NewFusion is dat anders. Door onze klanten zowel een volledige marketingstrategie aan te bieden als de technologische tools om die te ondersteunen, kunnen we hen een unieke onestopshop-service aanbieden. Dat geeft ons de drive om bij elk project verrassend uit de hoek te komen en iets te ontwikkelen dat mensen bijblijft.
De intrede van biohacking.
Die geest van vernieuwing wordt ook binnen het bedrijf gestimuleerd. Elke maand mag een werknemer een eigen creatief concept ontwikkelen en uitvoeren. Een van die frisse ideeën was het zogenaamde biohacking; simpel gezegd, de symbiose van het menselijk lichaam en technologie. Neys: ‘Zo kun je een elektronische RFID-chip laten inplanten in je hand als elektronisch visitekaartje, om je smartphone te bedienen of als toegangspasje bijvoorbeeld.’
Handimplantaat of ring
Een idee dat bij NewFusion meteen in de praktijk werd getest. Medewerkers die dat wilden konden kiezen voor zo’n handimplantaat of een gewone ring met een chip die functioneert als toegangscontrole. Geen badges of codeklavieren meer, gewoon even de hand of de ring voor een lezer houden en de deur van het bedrijf gaat open.
Eieren zijn er om gebroken te worden
Op deze manier wil de jonge startup, die voor technologische toonaangevende innovatie staat, een statement maken. ‘Als je claimt technologisch vernieuwend te zijn, waarom zou je dan niet beginnen bij jezelf?’, aldus Nys. ‘Net zoals bij elke technologische evolutie zal er ook ten opzichte van biohacking heel wat scepticisme en ethisch bezwaar zijn. Maar wie geen eieren durft breken, zal nooit een omelet kunnen maken. Bij NewFusion hanteren we dan ook het motto: niet out of the box denken, maar de box heruitvinden!’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing... 09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing