Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop

Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop
  • B2b
  • 15 dec 2016 @ 14:56
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingZakelijk

Het Nima College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens wordt gedacht’, stelt Marc van Eck RM die sinds deze maand de nieuwe voorzitter is van het Nima College van Register Marketeers.

Honderden directies van grote en middelgrote organisaties hebben een marketeer ‘aan board’, marketingadviseurs van gerenommeerde consultancy’s zitten met bestuurders en toezichthouders aan tafel, en er zijn tientallen professoren en hoogleraren marketing. Van Eck: ‘De tijd is daar om weer echt in het middelpunt van marketingontwikkeling te staan. Als College RM en als mens. Als marketeer.’ Samen met Van Eck zijn nog twee nieuwe bestuurders door de Ledenraad van Nima benoemd: Guy van Liemt RM en Matt van der Poel RM. Harry Wientjens RM blijft deel uitmaken van het RM College.

Frisse wind
Van Eck zegt dat het nieuwe bestuurdersteam staat op de schouders van sterke en bevlogen voorgangers, maar benadrukt ook dat er een frisse wind zal waaien door het marketing-keurkorps: ‘We vinden dat álle topmarketeers zich moeten aansluiten of op z’n minst in contact moeten komen met het RM Netwerk. Binnen dit vakgebied veranderen de inzichten en kennis razendsnel. We zijn er als vakgebied en als economie bij gebaat veel onderling contact te hebben en kennis en inzichten uit te wisselen. En dat werkt ver door: een organisatie met écht marketing-dna denkt voortdurend na over het creëren van waarde voor de organisatie, maar óók voor zijn klanten en de maatschappij als geheel.’

RM als titel
Om gecertificeerd te kunnen worden als Register Marketeer, met het bijbehorende recht de titel RM te voeren, moet een marketeer aan een aantal vereisten voldoen. Nima voert als onafhankelijke organisatie de persoonscertificering uit. Nieuwe Register Marketeers worden toegelaten op basis van een audit en verbinden zich aan een PE-programma. ‘Ons land met zijn handelsgeest en mentaliteit van koopmannen en dominees is een perfecte voedingsbodem voor een rijke en hoogstaande marketingcultuur’, aldus Van Eck. ‘En die hebben we ook, gelet op het aantal echt grote top-marketingbedrijven. Daar zitten personen achter, professionals die de principes van marketingstrategie tot in de haarvaten willen begrijpen en toepassen. Voor hen is de titel en de certificering van grote waarde. We gaan hen opzoeken en betrekken.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken