SAMR neemt BrandneXt model van Trendbox over
- B2b
- 4 jan 2017 @ 12:20
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 4 jan 2017 @ 12:20
- Wout Maas
Customer science company SAMR (SmartAgent MarketResponse) neemt als gevolg van het faillissement van Trendbox, per direct het BrandneXt model van Trendbox over. Gelijktijdig heeft Goos Eilander, oprichter/directeur van Trendbox en ontwikkelaar van het BrandneXt™ model, zich exclusief verbonden aan SAMR.
Het BrandneXt model is een positioneringsmodel dat via het associatienetwerk kijkt naar de waarde van merken en media. BrandneXt meet zowel het onbewuste als het bewuste niveau van menselijk gedrag en percepties en brengt de positionering van merken in kaart. Het model is volgens SAMR een mooie aanvulling op bestaande portfolio van SAMR. BrandneXt is gebaseerd op dezelfde beginselen als het BSR-leefstijlmodel van SAMR, maar focust met name op brand equity. De combinatie van beide modellen en de kennis binnen beide bedrijven biedt opdrachtgevers de mogelijkheid om de return on investment van merken, markten en mensen te meten, te analyseren en te verbeteren.
Jorgen Botermans, algemeen directeur van SAMR: 'Wij zijn verheugd dat we bij SAMR met het BrandneXt model aan de slag kunnen. Daarbij zijn wij ook heel content met de exclusieve samenwerking met Goos Eilander. Hij brengt, als ontwikkelaar van het BrandneXt model, een enorme hoeveelheid kennis en ervaring over brandmanagement mee. We zien er naar uit om bestaande gebruikers en onze opdrachtgevers samen nog beter te bedienen.'
Goos Eilander, ontwikkelaar BrandneXt: ‘Door de samenvoeging van mijn BrandneXt model aan de datacreativiteit van SAMR, ontstaat een dynamische mogelijkheid van baanbrekende productontwikkeling, onder andere op het terrein van ‘brand tracking’. Ik ben blij ben om mij, samen met dit team, weer geheel aan mijn klanten te kunnen wijden.’
Over SAMR
SAMR, het marktvinders bureau van Nederland, is een samenvoeging van onderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse. SAMR combineert data creativiteit, kennis van klantgedrag en design thinking. Met hun strategisch 360SAMR™ model geven zij organisaties richting. Factbased onderbouwd. Dat doet SAMR voor vooraanstaande Nederlandse en internationale (non-) profit opdrachtgevers in diverse branches. Gevestigd in Leusden, telt SAMR ruim 50 fte die zich inzetten om kansen in de markt voor hun opdrachtgevers te vinden.
Over BrandneXt en Goos Eilander
Aan BrandneXt ligt een universeel psychosociaal model van menselijk functioneren ten grondslag. De dimensies krijgen steeds hun vertaling naar de specifieke categorie van producten of diensten die wordt onderzocht. De methodiek is in staat om bewuste en onbewuste drijfveren van mensen te bereiken door het gebruik van projectieve vraagtechnieken.
Goos Eilander (zie foto) is al meer dan veertig jaar actief als research director in de (inter)nationale markt. Als oprichter/directeur van Trendbox was hij actief als brand en segmentatiespecialist in concept- en strategie-ontwikkeling. Daarnaast is Eilander lid van de Raad van Toezicht van het NIMA.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- BSR-leefstijlmodel
- SmartAgent Market Response
- Jorgen Botermans
- Goos Eilander
- BrandneXt model
- brand equity
- SAMR
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing