Service Awards: Digitale service doorslaggevend
- B2b
- 30 jan 2017 @ 14:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 30 jan 2017 @ 14:18
- Sjaak Hoogkamer
Picnic heeft als nieuwkomer bij de Best Service Award direct een award in de wacht gesleept en verslaat hiermee de gevestigde supermarkten op serviceaspect. In totaal zijn veertien Nederlandse dienstverleners bekroond met een Beste Service Award van Opiness, een consumentenprijs die wordt bepaald door klantbeoordelingen.
De best presterende dienstverleners van Nederland in 2017 blinken uit in het voorop lopen met technologie waarmee zij hun klanten snelheid en gemak bieden en daarmee tijdwinst. Alle 2017 winnaars zijn: Allsecur, Bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl XS4all, Picnic en Youfone. De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Echter onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.
Gemak en snelheid doorslaggevend
Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie van groot belang is voor consumenten momenteel. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.
Linda Schulte medeoprichter van Opiness.nl: ‘Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.’
De gehele uitslag is hier te vinden: https://opiness.nl/beste-service-awards-2017
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing