Service Awards: Digitale service doorslaggevend

Service Awards: Digitale service doorslaggevend
  • B2b
  • 30 jan 2017 @ 14:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Picnic heeft als nieuwkomer bij de Best Service Award direct een award in de wacht gesleept en verslaat hiermee de gevestigde supermarkten op serviceaspect. In totaal zijn veertien Nederlandse dienstverleners bekroond met een Beste Service Award van Opiness, een consumentenprijs die wordt bepaald door klantbeoordelingen.

De best presterende dienstverleners van Nederland in 2017 blinken uit in het voorop lopen met technologie waarmee zij hun klanten snelheid en gemak bieden en daarmee tijdwinst. Alle 2017 winnaars zijn: Allsecur, Bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl XS4all, Picnic en Youfone. De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Echter onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.

Gemak en snelheid doorslaggevend

Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie van groot belang is voor consumenten momenteel. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.

Linda Schulte medeoprichter van Opiness.nl: ‘Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.’

De gehele uitslag is hier te vinden: https://opiness.nl/beste-service-awards-2017

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken