[B2B Summit: Interview Rian Faaij] Succesvolle transitie naar omnichannel groothandel

[B2B Summit: Interview Rian Faaij] Succesvolle transitie naar omnichannel groothandel
  • B2b
  • 14 feb 2017 @ 11:27
  • 12204 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • E-commerceDigitaalEvenementInterview

Tijdens de B2B Summit op donderdag 9 maart in DeFabrique gaat e-business manager Rian Faaij in op de transitie van PACOMBI Group, die in de afgelopen jaren veranderde van offline naar online omnichannel groothandel. Hij vertelt in zijn talk onder meer hoe de PACOMBI Group zijn digitale processen weet te optimaliseren, en hoe het steeds nieuwe budgetten weet te vinden? Het merk bestaat onder andere uit de dochterbedrijven Paardekooper Verpakkingen, Depa, Halma en Van der Windt en exporteert verpakkingen en disposables naar meer dan 70 landen. Marketeers krijgen volgens Faaij te maken met zeer veel vragen over rijke productcontent en snel veranderende communicatiekanalen.

Waarom doen marketeers er goed aan om naar je talk toe te komen?
Dat e-commerce veel invloed heeft om onze manier van zakendoen, is wel bekend maar hoe pakt dit uit als bijvoorbeeld een bestaande groothandel moet meebewegen in deze snel veranderende markt? Welke keuzes moeten er worden gemaakt en hoe bereid je je voor op de toekomst? De PACOMBI business-case kan hier geheel nieuwe inzichten op werpen.

Wat kunnen marketeers van je talk leren, hoe worden zij verrijkt?
Marketeers krijgen te maken met zeer veel vragen over rijke productcontent en snel veranderende communicatiekanalen. Hoe speel je daar op in, welke kanalen zijn echt relevant en waar komen de nieuwe budgetten vandaan? Bewezen praktijkvoorbeelden zijn er nog niet zoveel.

Bestaat er nog een wezenlijk verschil tussen B2B en B2C-marketing? Zo ja, wat zal de belangrijkste ontwikkeling binnen B2B-marketing zijn de komende jaren?
De B2B marketing is nog volop zoekende naar de juiste weg. Hoe bereiken we de doelgroep? Welke prijspolitiek kan er gevolgd worden en moet ook de B2C markt hiertoe behoren? Veel vragen waar ook binnen de PACOMBI GROUP naar gezocht is. Mijn presentatie geeft soms antwoorden en soms een richtinggevoel. De overeenkomst met B2C is vooral het aanbieden van extreme gebruiksvriendelijkheid. Alle overige componenten wijken echter volledig af. 

Naar welke andere sprekers ben je zelf benieuwd en waarom?
Met name de presentatie van Wilko Klaassen (Husqvarna Group) spreekt me erg aan. De diversiteit aan verkoop strategieën is ook bij ons actueel, en ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen van Wilco.

B2B Summit
De B2B Summit vindt plaats op 9 maart in DeFabrique bij Utrecht. Op het sprekersprogramma staan verder onder andere vertegenwoordigers van Douwe Egberts, Pacombi Group, LeasePlan International en Stiho Group. Bestel hier uw kaarten. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken