Schaeffer, Hubert en Zwart in race voor Marketeer vh Jaar

Schaeffer, Hubert en Zwart in race voor Marketeer vh Jaar
  • B2b
  • 3 feb 2017 @ 11:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Jeroen Hubert van IKEA, Pieter Zwart van Coolblue en Thecla Schaeffer van G-Star zijn genomineerd voor de titel Marketeer van het Jaar. De winnaar wordt, samen met die van de andere Dutch Marketing Awards, op 30 maart bekendgemaakt.

Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en de Marketeer of the Year.

De Dutch Marketing Awards zijn gelanceerd in 2015 als dé belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland die betrekking hebben op de gehele marketingstrategie. Ze worden dit jaar voor de derde maal op deze wijze toegekend. Naast bovengenoemde vijf Marketing Awards wordt op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt.

Profileren

Juryvoorzitter Marc van Eck RM over de geselecteerde organisaties: ‘De jury’s zijn er opnieuw in geslaagd een aantal hele mooie finalisten aan te wijzen die illustreren dat een goed geïntegreerde marketingstrategie zoveel meer is dan een mooi logo, een fijne commercial of een slimme actie. Gevestigde marketingorganisaties weten zich steeds sterker te profileren. Het belang om sterke merken ook binnen de eigen gelederen waar te maken wordt steeds vaker herkend. Met nieuwe concepten worden succesvol nieuwe markten gecreëerd en opnieuw zijn er lanceringen van veelbelovende ideeën en bedrijven die met een uitgekiende marketingstrategie het verschil maken.’

Finalisten Start Up of the Year

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waarde creatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

•             FRAEMd

•             Koopeenkoe.nl

•             Matt Sleeps

•             Naturalicious

•             Picnic

Finalisten Scale Up of the Year

Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens merkwaardig in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

•             Knab

•             Looye Kwekers

•             STACH food

•             Thuisbezorgd.nl

•             De Vegetarische Slager

Finalisten Marketing Company of the Year

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

•             G-Star

•             Hunkemöller

•             YoungCapital

•             ING

•             Zeeman

Finalisten Internal Branding Company of the Year

Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

•             Hallmark

•             KWF

•             ONVZ

•             Transavia

Finalisten Marketeer of The Year

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketing vak.

•             Jeroen Hubert - IKEA

•             Pieter Zwart – Coolblue

•             Thecla Schaeffer – G-Star

Zie voor meer informatie over de uitreiking en de mogelijkheid voor inschrijven: www.dutchmarketingawards.nl De Dutch Marketing Awards worden georganiseerd door onder meer marketingberoepsorganisatie NIMA in samenwerking met PIM en MEC.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken