Schaeffer, Hubert en Zwart in race voor Marketeer vh Jaar
- B2b
- 3 feb 2017 @ 11:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 3 feb 2017 @ 11:34
- Sjaak Hoogkamer
Jeroen Hubert van IKEA, Pieter Zwart van Coolblue en Thecla Schaeffer van G-Star zijn genomineerd voor de titel Marketeer van het Jaar. De winnaar wordt, samen met die van de andere Dutch Marketing Awards, op 30 maart bekendgemaakt.
Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en de Marketeer of the Year.
De Dutch Marketing Awards zijn gelanceerd in 2015 als dé belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland die betrekking hebben op de gehele marketingstrategie. Ze worden dit jaar voor de derde maal op deze wijze toegekend. Naast bovengenoemde vijf Marketing Awards wordt op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt.
Profileren
Juryvoorzitter Marc van Eck RM over de geselecteerde organisaties: ‘De jury’s zijn er opnieuw in geslaagd een aantal hele mooie finalisten aan te wijzen die illustreren dat een goed geïntegreerde marketingstrategie zoveel meer is dan een mooi logo, een fijne commercial of een slimme actie. Gevestigde marketingorganisaties weten zich steeds sterker te profileren. Het belang om sterke merken ook binnen de eigen gelederen waar te maken wordt steeds vaker herkend. Met nieuwe concepten worden succesvol nieuwe markten gecreëerd en opnieuw zijn er lanceringen van veelbelovende ideeën en bedrijven die met een uitgekiende marketingstrategie het verschil maken.’
Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waarde creatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.
• FRAEMd
• Koopeenkoe.nl
• Matt Sleeps
• Naturalicious
• Picnic
Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens merkwaardig in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.
• Knab
• Looye Kwekers
• STACH food
• Thuisbezorgd.nl
• De Vegetarische Slager
Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.
• G-Star
• Hunkemöller
• YoungCapital
• ING
• Zeeman
Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.
• Hallmark
• KWF
• ONVZ
• Transavia
Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketing vak.
• Jeroen Hubert - IKEA
• Pieter Zwart – Coolblue
• Thecla Schaeffer – G-Star
Zie voor meer informatie over de uitreiking en de mogelijkheid voor inschrijven: www.dutchmarketingawards.nl De Dutch Marketing Awards worden georganiseerd door onder meer marketingberoepsorganisatie NIMA in samenwerking met PIM en MEC.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing