Infor vereenvoudigt EDI-integratie voor Infor M3

Infor vereenvoudigt EDI-integratie voor Infor M3
  • B2b
  • 24 feb 2017 @ 15:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieIntroductieZakelijk

Infor, leverancier van branche specifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, introduceert een nieuwe oplossing voor Electronic Data Interchange (EDI). Die voor Infor M3-gebruikers vereenvoudigt de dienstverlening van industriële bedrijven aan hun klanten. De toevoeging van deze EDI-dienst versnelt volgens Infor het creëren van nieuwe handelspartnerconnecties.

Dit wordt mogelijk gemaakt door de middlewareoplossing Infor ION en de Infor EDI Managed Services-oplossing, die een snelle en veilige manier van gegevens beheren biedt. Voor b2b-organisaties die gebruikmaken van het M3 ERP (Enterprise Resource Planning) systeem, Infor M3, en actief zijn in de sectoren mode, food & beverage (F&B), distributie of productie is de integratie beschikbaar als een standaarddienst.

Veranderende dynamiek
Retail-, distributie- en productiebedrijven hebben te maken met veranderende dynamiek. Voor deze bedrijven is het gebruik van EDI een belangrijk element voor het uitwisselen van bestel-, leverings- en facturatiegegevens en zodoende het automatiseren van de supply chain. De mogelijkheid voor handelspartners om snel en veilig bedrijfsgegevens uit te wisselen is in een wereld waarin snelheid en flexibiliteit belangrijk zijn, uitgegroeid tot een competitief voordeel. Voor sectoren die afhankelijk zijn van het retailkanaal, zoals mode en F&B, is de mogelijkheid om op basis van order-, transport- en betaalinformatie snel te kunnen schakelen een belangrijke factor in het voldoen aan de wensen en eisen van klanten.

Lagere implementatiekosten
De nieuwe EDI-oplossing omvat een flexibel samenwerkingsplatform en beheert het mapping-proces tussen handelspartners om EDI-mapping en onderhoud te vereenvoudigen. De toevoeging van deze EDI-dienst versnelt de realisatie van nieuwe handelspartnerconnecties, wat de implementatiekosten voor het ERP-systeem kan verlagen. ‘Organisaties moeten investeren in een EDI-oplossing die het verwerken, onderhouden en beheren van binnenkomende data van een continu veranderend klantenbestand vereenvoudigt. Voorheen zou een bedrijf eigenhandig een EDI-oplossing moeten ontwikkelen. Dat is duur om te bouwen, te implementeren en moeilijk om te beheren vanwege frequente softwareupdates. Door deze functionaliteit in Infor M3 te integreren, profiteren onze klanten van een simplistische benadering voor het beheren van dataoverdracht’,  zegt Andrew Dalziel, senior director industry & solustion strategy bij Infor.

Mode en F&B branche
Dalziel vervolgt: ‘De mogelijkheid om nauwkeurige voorspellingen te doen en aan de marktvraag te voldoen, is in elke branche belangrijk. Maar het is absoluut cruciaal in de mode- en F&B-branche, twee van de meest concurrerende en consumentgedreven industrieën, waar één enkel socialmediabericht de productvraag kan doen exploderen.’

Handelspartners
Via Infor ION kunnen bedrijven informatie van handelspartners in het ERP-systeem verwerken en berichten naar hun klanten sturen. Organisaties die Infor M3 gebruiken kunnen via de EDI-oplossing toegang krijgen tot een scala aan EDI-formaten en gebruikmaken van mappings voor handelspartners. Nieuwe handelspartners kunnen eenvoudig worden toegevoegd. Bedrijven profiteren van een eenvoudige, kosteneffectieve oplossing en een uniforme zakelijke uitstraling zonder de complexiteit van een standalone EDI-oplossing.

Bewaken facturatie
M3-gebruikers kunnen in de nieuwe Infor-oplossing de status van bijvoorbeeld inkomende EDI-orders van klanten bekijken en de facturatie bewaken. Infor Xi-technologie maakt het mogelijk deze berichten te integreren in de procesgerichte workflows en rolgebaseerde homepages van de M3 gebruikersomgeving om het reactievermogen en de klantenservice te verbeteren.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken