Interxion acquireert datacenter activiteiten van Vancis
- B2b
- 27 feb 2017 @ 15:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 27 feb 2017 @ 15:00
- Redactie B2B
Interxion Holding NV - een Europese leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten - kondigt vandaag aan dat het de datacenter activiteiten heeft overgenomen van Vancis Holding BV, een onafhankelijke Nederlandse leverancier van colocatie, cloud en managed services opererend vanuit Amsterdam Science Park.
Het overgenomen datacenter ligt in het connectiviteitshart van Amsterdam, aangezien het de locatie is waar de Amsterdam Internet Exchange initieel werd opgericht. Daardoor is er een diverse community van connectivitietsproviders aanwezig. Het overgenomen datacenter geeft toegang tot meer dan 100 carriers en Internet Service Providers (ISP’s) en verdubbelt het bestaande aantal carriers bij Interxion in Amsterdam.
Cloud-platformen
Klanten op zowel de campussen van Interxion Schiphol en Science Park hebben nu op een eenvoudige manier toegang tot de robuuste connectiviteitsopties van beide locaties, waaronder alle internationale top carriers, meer dan 40 ISP’s, alle grote internet exchanges en ’s werelds vooraanstaande cloud-platformen.
Bruggen slaan
‘Wereldwijd opererende bedrijven hebben vandaag de dag behoefte aan connectiviteit en een verscheidenheid aan cloud-platformen om te kunnen voldoen aan de dynamische vereisten van hun klanten en om waarde te creëren’, stelt David Ruberg, CEO van Interxion. ‘Interxion Science Park slaat een brug tussen onze campussen en de Amsterdamse connectiviteits-hub en verhoogt onze waarde propositie door het verdubbelen van onze carrier- en ISP-dichtheid in een van de belangrijkste connectiviteitsmarkten in Europa. Door het verbeteren van het aantal connectiviteits-, en cloud-opties die beschikbaar zijn in onze datacenters, hebben onze klanten meer mogelijkheden om waarde te creëren.’
Interxion Science Park
De overgenomen faciliteit, die vanaf heden “Interxion Science Park” genoemd wordt, is een connectiviteits-hub voor klanten die Nederland en West Europa bedienen. Om en nabij driekwart van de 1800m2 aan serverruimte is benut, en er is in totaal 2.5 MW aan stroom voor klanten beschikbaar. Daarnaast heeft Interxion de mogelijkheid om de capaciteit op het huidige Science Park datacenter verder uit te breiden.
Strategische samenwerking
Vancis C&MS BV zal eigenaar blijven van zijn Cloud en Managed Services activiteiten en is een strategische samenwerking aangegaan met Interxion om de colocatie dienstverlening aan zijn klanten te kunnen blijven aanbieden. Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing