[B2B Summit: Interview Sander van der Linden] Jacobs Douwe Egberts is leverancier en partner

[B2B Summit: Interview Sander van der Linden] Jacobs Douwe Egberts is leverancier en partner
  • B2b
  • 22 feb 2017 @ 09:31
  • 23492 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PartnershipEvenementStrategie

Je kunt jezelf als leverancier onderscheiden door met hem te begrijpen en mee te denken, in feiten een strategisch partner te worden. Dat beoogt Marketing Director Benelux bij Jacobs Douwe Egberts Sander van der Linden. Zijn visie past binnen de veranderende rol van de leverancier binnen B2B in foodservice. Hoe denk je mee en help je als leverancier de klant om zijn doelstellingen te behalen? Van der Linden geeft in dit interview een voorproefje van zijn talk tijdens de B2B Summit op donderdag 9 maart in DeFabrique.

Waarom doen marketeers er goed aan om naar je talk toe te komen?
Binnen de foodservice markt is de rol van leverancier aan het veranderen. Van het verkopen van je product naar het begrijpen, meedenken en helpen van de klant. Door je te verdiepen in de klant en zijn uitdagingen kun je je als leverancier onderscheiden door als partner op te treden. Door het geven van een aantal voorbeelden zal ik trachten duidelijk te maken hoe dit vorm kan worden gegeven.

Wat kunnen marketeers van je talk leren, hoe worden zij verrijkt?
Om waarde toe te voegen voor je klant moet je duidelijk voor ogen hebben waar je waarde kunt toevoegen vanuit je eigen bedrijfsvoering. Hier is de rol van marketing uiterst belangrijk. Wat is je ‘why’ en hoe vertaal je dit in de proposities die je richting de markt brengt. Welke rol speelt eventueel het merk hierin en hoe vertaal je dit naar de markt?

Bestaat er nog een wezenlijk verschil tussen B2B en B2C-marketing? Zo ja, wat zal de belangrijkste ontwikkeling binnen B2B-marketing zijn de komende jaren?
Customer experience en belevingseconomie zijn hot topics. Juist binnen B2B in foodservice kun je die beleving echt tot leven brengen. B2B is het kanaal waar je van story-telling de daad bij het woord kan voegen door middel van story-doing. Waar sta je voor als merk of als bedrijf en hoe voeg je waarde toe voor je klant en de klant van je klant (BtBtC)? Voor Jacobs Douwe Egberts betekent dit: ben je puur leverancier van de koffievoorziening of help je je klanten hun business beter te maken door de rol die koffie en thee kan hebben binnen zijn of haar bedrijf.

Naar welke andere sprekers ben je zelf benieuwd en waarom?
Jan-Willem Mantel. Ook de foodservice markt ondergaat een digitale transitie. Graag laat ik mij inspireren vanuit een andere bedrijfstak hoe deze uitdaging is opgepakt en vorm is gegeven.



B2B Summit
De B2B Summit vindt plaats op 9 maart in DeFabrique bij Utrecht. Op het sprekersprogramma staan verder onder andere vertegenwoordigers Pacombi Group, LeasePlan International en Stiho Group. Bestel hier uw kaarten. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken