Jochem Snels start private label koffie- en theebedrijf 'Another Cookie'
- B2b
- 13 feb 2017 @ 12:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 13 feb 2017 @ 12:00
- Redactie B2B
Jochem Snels (51), voorheen werkzaam als commercieel directeur voor Pelican Rouge Coffee Solutions, begint een eigen koffie- en theebedrijf voor de b2b markt. ‘Het optuigen van private label koffie, met alle bijbehorende producten en de perfecte customer journey, is nog nooit zo bereikbaar geweest.’
Als oprichter/eigenaar van Another Cookie biedt Snels landelijk diensten en producten aan om private-labelkoffie naar het bedrijfsleven (75+ medewerkers) en de horeca (75+ gasten per dag) te brengen. De ambitie is om eind 2017 met een team van koffie- en theeprofessionals ondernemers vanuit strategisch of commercieel oogpunt te faciliteren bij het invullen van de beste oplossingen voor koffie en thee. ‘Daarbij voert de perfecte espressobereiding de absolute boventoon’, vult Snels aan. Bij Pelican Rouge gaf Snels leiding aan een team van 120 man. Hij realiseerde daar een professionaliseringsslag en zorgde voor een stabilisering van de omzet en afzet.
Product- en business development
Snels, in het verleden ook werkzaam voor Maas, Koffie F. Rombouts en illy, heeft zich altijd beziggehouden met product- en business development. Voor Maas heeft hij ‘from scratch’ het vernieuwende inhouse Micaffè-concept ontwikkeld. Micaffè was voor Maas het eerste visitekaartje in beleving, kwaliteit, upselling en brandbuilding. ‘Mooie producten waarbij beleving, authenticiteit en hospitality bovenaan staan en mogelijk worden gemaakt door een toegewijd team, zorgen altijd voor genot en dus succes.’
Ondernemer nieuwe stijl
Snels constateert dat de nieuwe generatie ondernemers wars is van de gevestigde orde van merken en corporates in de koffie- en theewereld. “Deze nieuwe stijl ondernemers willen hun klanten of gasten graag aan zich binden, waarbij juist prijs niet doorslaggevend is, maar de originele eigen identiteit versterkt met storytelling.”
Over Another Cookie
Met meer dan twintig jaar ervaring in de koffiemarkt binnen b2b en horeca, weet Another Cookie waar de ruimte ligt voor ondernemers die het écht anders willen doen. Met een groot partnernetwerk is Another Cookie in staat unieke koffieconcepten te ontwikkelen. Daarnaast heeft Another Cookie onder eigen naam een duurzaam en full-branded koffielijn ontwikkeld als ‘tussenoplossing’. Daarmee biedt Another Cookie bedrijven en horeca de mogelijkheid meteen te kunnen starten.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing