[B2B Summit: Interview Wilko Klaassen] 'Onze kettingzagen kunnen straks zelf bestellen'
- B2b
- 13 feb 2017 @ 11:12
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- ContentLeadsE-commerce
- 13 feb 2017 @ 11:12
- Redactie MarketingTribune
Internet of Things (IoT) brengt grote veranderingen met zich mee. Ook in b2b, of misschien wel juist daar. ‘Onze connected producten kunnen bijvoorbeeld bijhouden hoe lang ermee is gewerkt. Zoals dat bij printers al gebeurt, kunnen gebruikers een seintje krijgen na een aantal zaaguren; “Onderhoud nodig?”. Dit kan de productiviteit verhogen en kosten verlagen', zo stelt Vice President Global Online Wilko Klaassen van de Zweedse Husqvarna Group, met merken als Husqvarna en Gardena ‘global leader in outdoor power products’. Over een maand is hij de afsluitende keynote speaker op de B2B Summit.
Klaassen zette de afgelopen jaren grote stappen op het gebied van digital commerce bij Husqvarna, waartoe de organisatie een transformatie doormaakt. Vice President Global Online, staat er op zijn visitekaartje. De Nederlander werkte in Scandinavië eerder in hoge mondiale posities bij Lego en Electrolux. ‘Traditionele bedrijven digitaliseren en de omzet laten groeien met behulp van digitale oplossingen, dat is mijn achtergrond’, vat hij samen.
Win-win
Op de B2B Summit belicht Klaassen volgende maand verschillende aspecten van e-commerce op de zakelijke markt, al bijna twintig jaar zijn terrein. ‘Online verkoop en services kan ondernemingen vooruit helpen, mits er shared benefits zijn; ook aan de vraagkant moet sprake zijn van kostenbesparing, tijdbesparing of extra convenience, dat heb ik ondertussen wel geleerd. Alleen maar zeggen dat je zo’n mooi portal hebt gebouwd, en dat je klanten het voortaan zelf mogen doen, werkt niet.’
Sites, leads en brand building
Klaassen komt in Utrecht ook te spreken over de voorkant van b2b productsites, over de omgang met sales leads in zakelijke klantrelaties en over het delen van online content om samen aan brand building te doen. Tenslotte zal hij ingaan op de rol van IoT en de bijbehorende datastromen en relaties in b2b: ‘De techniek staat voor niets. Onze ‘connected’ producten kunnen informatie delen met de eigenaar of met andere devices. Machine to machine interacties scheppen ontzettend veel mogelijkheden.'
B2B Summit
De B2B Summit vindt plaats op 9 maart in DeFabrique bij Utrecht. Op het sprekersprogramma staan verder onder andere vertegenwoordigers van Douwe Egberts, Pacombi Group, LeasePlan International en Stiho Group. Bestel hier uw kaarten.
Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing