[Multichannel17] VR kan zorgen voor iconische klantbeleving
- B2b
- 6 apr 2017 @ 10:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - EvenementKennissessie
- 6 apr 2017 @ 10:00
- Sjaak Hoogkamer
De Multichannel Conference op 19 en 20 april is hét (gratis) kennisevent voor professionals in e-commerce, marketing en klantcontact die volledig geïnformeerd willen worden over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied. In de aanloop naar het event bellen we een aantal sprekers. Vandaag met Senior Solutions Consultant Daniël Saaltink van Genesys, Interactive Intelligence die op 19 april spreekt over de opkomst van VR in marketing.
Virtual Reality is volgens Saaltink in de afgelopen jaren in een stroomversnelling geraakt en bereikbaar geworden voor verschillende doelgroepen. ‘Niet alleen in de gaming industry, maar steeds meer ook in uiteenlopende b2b-toepassingen. Met Virtual Reality is het mogelijk visueel informatie te delen met opdrachtgevers en klanten, waar deze zich ook ter wereld bevinden.’ Tijdens de sessie gaat hij dieper in op de mogelijkheden met VR en hoe je een iconische klantbeleving kunt bewerkstelligen.
Waarom is virtual reality nu al werkelijkheid?
‘VR word meer en meer toegankelijk. Zeker nu je al een Google CardBoard kan kopen voor nog geen 10 euro. Doordat de instap zo laag is, wordt er steeds meer software geschikt gemaakt voor VR. Een goed voorbeeld hiervan is Google Earth/Maps. Je kan met een VR bril echt rondkijken in de wereld. Veel van deze plekken zijn in 360 graden gezet, want ook de camera’s worden steeds goedkoper.’
Wat zijn kernelementen van het contactcenter in 2020?
‘Het klantcontact blijft continue veranderen, ook de manier hoe we contact opnemen. Inmiddels is social media al bijna een standaardkanaal geworden. Naast VR zal ook Artificial Intelligence een onderdeel worden van klantcontact. Inmiddels kan men aan Amazone Alex en de Google Home al vragen stellen en direct gekoppeld worden aan de knowledge base. Kom je er dan toch niet uit, dan kun je eenvoudig doorverbonden worden met het contactcenter.’
In welke branches is VR het beste toepasbaar?
‘Eigenlijk overal waar je de klant mee wil nemen in de beleving. Een mooi voorbeeld is de reisbranche. Je kunt de klant vanuit het contactcenter live door het resort laten lopen, de kamer laten zien of mee nemen op een strandwandeling. Maar ook het oplossen van een storing of het aansluiten van een device is mogelijk.’
Wat verstaan jullie onder een iconische klantervaring? Wanneer is daar sprake van?
‘Met het thema ‘Creating an Iconic Customer Experience’ laat Genesys duidelijk de ambitie zien om met een innovatieve en brede productrange (PureCloud, PureConnect en PureEngage) de best of the best customer experience oplossingen te bieden voor elk type organisatie. Mensen en organisaties onderscheiden zich, zijn ambitieus, jagen hun dromen na, willen groeien en gaan uiteindelijk iets unieks op de kaart zetten. Genesys heeft dit jaar op Multichannel een sprankelende line up van presentaties die passen bij het begrip iconisch.’
Met welk gevoel verlaten bezoekers jullie spreker sessie?
‘Ze zijn geïnspireerd en vol ideeën. Wij zullen tijdens onze sessie een duidelijk beeld geven van de mogelijkheden van VR binnen het contactcenter. Iets wat op een laagdrempelige manier direct toepasbaar is.’
Voor meer info en aanmeldingen: http://multichannelconference.nl/
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- artificial intelligence
- kennis
- klantbeleving
- Genesys
- Saaltink
- contactcenter
- multichannel conference 2017
- klantcontact
- virtual reality
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing