Awin en affilinet worden affiliate marketing gigant
- B2b
- 2 aug 2017 @ 13:50
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Affiliate
- 2 aug 2017 @ 13:50
- Redactie Online
Axel Springer en United Internet zullen Awin en affilinet samenvoegen om één wereldwijd affilate netwerk te vormen. Zodra de transactie is afgerond zal Axel Springer, na goedkeuring van de mededingingsautoriteiten, 80 procent van het bedrijf bezitten en United Internet de overige 20 procent, waardoor affilinet opgenomen wordt in de Awin organisatie. Het hoofdkantoor van het bedrijf zal gevestigd zijn in Berlijn en geleid worden door Awin CEO Mark Walters.
Voor deze transactie zal Axel Springer alle Awin AG aandelen - die momenteel in bezit zijn van Swisscom (47,5 procent) – overnemen middels een optieovereenkomst. Mark Walters, CEO van Awin: ‘Dit is een spannende tijd voor zowel onze beide organisaties als de gehele industrie. Affiliate marketing trekt een hele nieuwe golf van publishers uit sociale en traditionele media die het kanaal helpen groeien. Het bundelen van de krachten met affilinet zal ons in staat stellen de industrie van de toekomst voor al onze partners te vormen.’
Affiliate marketing netwerk affilinet, dat volledig in eigendom van United Internet is, werd in 1997 opgericht in Duitsland en is actief in de Benelux, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Het netwerk heeft zijn hoofdkantoor in München, meer dan 200 medewerkers verdeeld over de acht vestigingen en is verscheidene malen beloond met awards voor prestaties in het performance kanaal. Zo won affilinet onder andere de ‘Publishers Choice of Network Germany’ tijdens de European Performance Marketing Awards in 2016 en de ‘Best Content Marketing Campaign’ tijdens de UK Performance Marketing Awards in 2017.
Deze fusie zal de positie van Awin als Europees marktleider verder versterken, waardoor extra middelen en investeringen voor zijn internationale ambities mogelijk worden gemaakt. In januari van dit jaar vond de acquisitie van ShareASale namelijk plaats om groei in de VS te stimuleren en recent nog werd een partnership met Commission Factory aangegaan, waardoor klanten van Awin hun bereik kunnen vergroten naar Australië en de APAC regio.
Met de wereldwijde uitrol van zijn nieuwe platform en de recente investering in Influencer Marketing zal Awin de aantrekkingskracht en het bereik van affiliate marketing uitbreiden, waarin het zijn grote netwerk van adverteerders en publishers innovatieve oplossingen en strategische begeleiding biedt. En dit zal de ideale condities creëren voor een beursgang.
Lauri Koop, Managing Director van Awin Benelux: 'Beide netwerken behoren al decennia lang tot de top 5 van de Benelux en zijn experts in de markt. Het bundelen van de krachten zal de industrie in de Benelux dan ook zeker ten goede komen. De fusie zorgt niet alleen voor een flinke expansie van het netwerk en meer mogelijkheden internationaal, maar ook voor een completer lokaal portfolio en nog meer kwaliteit, service en innovatie.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing