B2B-marketeer Kadric (Monsterboard) : Belangrijk om weer top of mind te worden

9aug 201709:29
  • B2b
  • 6994 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CampagnesArbeidsmarkt

nieuws Anela Kadric (28) is gestart als B2B-marketeer bij Monsterboard Nederland. Zij was al werkzaam bij het recruitment platform in de rol van e-commerce specialist. In haar functie wordt zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van alle marketingactiviteiten voor de zakelijke markt. Wij belden haar over de B2B-marketingaanpak van Monsterboard.

Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en verbindt mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent. Monsterboard is in Nederland top 3 speler in de markt van recruitment websites in de branches ICT, Techniek en Commerciële functies.

Monsterboard was ooit de grootste en bekendste hr-site. De concurrentie is groot. Hoe ga jij Monsterboard weer bekend en groot maken?

‘Monsterboard heeft in de afgelopen 4 jaar geen above the line (atl) campagnes gehad. In mei hebben we dat weer wel gedaan. Het effect ervan hebben we ook direct teruggezien in de cijfers. Zo nam het aantal bezoeken naar de site enorm toe, het aantal sollicitaties groeide en er werden meer vacatures geplaatst. In Q3 komen we met een nieuwe atl-campagne waar we naar verwachting nog betere resultaten mee gaan behalen. Hiermee brengen we Monsterboard en onze nieuwe merkmascotte Monster weer onder de aandacht. Monsterboard is veel meer dan een gewone job board. Wij bieden innovatieve online oplossingen en diensten om onze klanten, veelal werkgevers, te helpen en begeleiden bij het vinden van de juiste kandidaat voor hun vacatures. Door die oplossingen onderscheiden wij ons van onze grootste concurrenten.’

 De nieuwe Monster merkmascotte

Wat betekent marketing voor jou, en speciaal b2b?

‘Bij marketing wordt vaak aan verkoop en reclame gedacht. Voor mij is marketing veel meer dan dat. Door marketing kun je waarde creëren en oplossingen bieden.’

Hoe krijgt dat gestalte in communicatie met het bedrijfsleven?

Dit willen we onder meer doen door social media gerichte events en webinars die eerder al zeer succesvol zijn gebleken. Monsterboard wil een adviserende rol innemen bij bedrijven in plaats van ons richten op koud verkopen.

Wat is daarin voor jou de grootste uitdaging en dan vooral in combinatie met Monsterboard?

‘De uitdaging voor mij is om Monsterboard weer top of mind te krijgen bij onze doelgroepen. Laten zien dat we meer zijn dan een standaard job board en wat onze toegevoegde waarde is.’

Wat zijn je belangrijkste doelstellingen? Waarop word je straks afgerekend?

‘Binnen mijn rol ben ik verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten voor b2b. Events, webinars, CRM, branding etc. Wij hebben een marketingmix die bestaat uit verschillende producten waarvoor ik allemaal verantwoordelijk ben, dus er is niet een specifiek onderdeel waar ik op afgerekend wordt. Het gaat om de resultaten van de hele mix die moet bijdragen aan een grotere naamsbekendheid en het genereren van meer kwalitatieve leads.’

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business