Groupe Renault neemt belang in startup Jedlix
- B2b
- 11 okt 2017 @ 10:39
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InnovatieZakelijk
- 11 okt 2017 @ 10:39
- Redactie MarketingTribune
Groupe Renault, Europees marktleider in elektrische mobiliteit, neemt een belang van 25% in Jedlix. Deze Nederlandse startup van Eneco Group is gespecialiseerd in het slim en duurzaam opladen van elektrische auto’s, ook wel smart charging genoemd.
Jedlix en Groupe Renault werken al sinds 2015 samen. Dit nieuwe partnerschap is volgens het automerk een belangrijke stap om de leidinggevende positie van Renault in het EV-segment te versterken. Jedlix en Groupe Renault gaan zich richten op de verdere ontwikkeling van producten en diensten voor EV-rijders, waarbij de expertise van Jedlix in de energiesector en die van Renault op het gebied van elektrische aandrijving optimaal worden benut.
‘Renault versterkt zijn voortrekkersrol op EV-gebied door het sluiten van innovatieve samenwerkingsverbanden. Met Jedlix gaan we nieuwe producten ontwikkelen die het opladen en dus het gebruik van elektrische auto’s eenvoudiger en betaalbaarder maken,’ zegt Gilles Normand, Senior Vice President Electric Vehicle bij Renault.
Z.E. Smart Charge-app
Het eerste resultaat van de samenwerking is de lancering van Z.E. Smart Charge. Deze smartphone-app zorgt ervoor dat de elektrische auto zoveel mogelijk wordt opgeladen met duurzame energie en tegen zo laag mogelijke tarieven. De gebruiker dient een minimum laadniveau van de batterij en de vertrektijd in te voeren, waarna de app de rest van het laadproces regelt.
Door slim te laden en flexibel om te gaan met laadtijden, kan de belasting van het elektriciteitsnet beter worden gebalanceerd. Gebruikers worden voor hun flexibiliteit beloond met een maandelijkse vergoeding die zelfs kan oplopen tot de kosten van een volledige laadbeurt. De app Z.E. Smart Charge is nog voor het einde van dit jaar beschikbaar voor Apple- en Android-gebruikers in Nederland. De rest van Europa volgt later. De elektrische Renault-modellen die sinds september 2017 geproduceerd worden, zijn geschikt voor smart charging.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing