OppoSuits: licentiedeal met Disney maakt ons onderscheidend

OppoSuits: licentiedeal met Disney maakt ons onderscheidend
  • B2b
  • 30 nov 2017 @ 13:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

OppoSuits haakt in op de wereldwijde buzz rondom de in december verwachte première van Star Wars 8: The Last Jedi. Na een succesvolle eerste samenwerking met Disney in 2016 wordt de pakkencollectie uitgebreid met vier nieuwe Star Wars-designs.

Twee daarvan zijn gebaseerd op populaire karakters uit de filmserie: R2-D2 en Darth Vader. Daarnaast zijn er twee nieuwe kerstedities gelanceerd: Starry Side en Festive Force.

Licentie

Een licentie van een groot mediabedrijf als Disney wordt volgens OppoSuits niet zomaar verkregen. Het is een gecompliceerd proces dat soms jaren duurt, waarbij onder andere uitvoerig wordt onderzocht of de organisatie maatschappelijk verantwoord onderneemt. Deze investering is het volgens de eigenaren echter meer dan waard. ‘Sinds we het merk hebben gelanceerd, zijn er verscheidene namaakproducten op de markt gekomen. Het aangaan van deze licentiedeals is één van de manieren waarop wij ons kunnen blijven onderscheiden en unieke producten voor onze fans kunnen blijven creëren,’ aldus Guus Bakker, co-founder en eigenaar van OppoSuits.

 

Releases

OppoSuits heeft inmiddels al meer dan tien pakken gecreëerd in samenwerking met entertainmentbedrijven, waaronder de onlangs gelanceerde, populaire pakken The Joker en Tetris. Ook bestseller Pac-Man is volgens Bakker voortgekomen uit een samenwerking met een licentiegever. De licentiepakken-collectie blijft zich uitbreiden; voor volgend jaar staan er nog meer releases gepland.

OppoSuits is inmiddels uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf dat in meer dan 60 landen pakken levert aan zowel retailers als consumenten. In 5,5 jaar tijd heeft het merk meer dan 100 designs en drie lijnen gelanceerd: een heren- vrouwen en kindercollectie. De meer dan 50 medewerkers werken vanuit een kantoor in New York en het hoofdkantoor in Roelofarendsveen, maar dit zal in verband met de groei van het bedrijf in begin 2018 verhuizen naar Amsterdam.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken