In totaal 17 nieuwe Register Marketeers in 2017

In totaal 17 nieuwe Register Marketeers in 2017
  • B2b
  • 19 dec 2017 @ 12:13
  • 4192 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

Sinds juni van dit jaar zijn door NIMA opnieuw tien nieuwe Register Marketeers benoemd. Zij ontvangen begin volgend jaar het certificaat, behorend bij hun titel, uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. In 2017 zijn in totaal 17 nieuwe RM’s benoemd, een record.

In 2016 doorliepen nog twaalf topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure. De toename – ondanks de stevige toelatingseisen – illustreert dat de frisse wind die door het netwerk waait en ambitie van het nieuwe bestuur zijn vruchten afwerpt. Het vorig jaar aangetreden bestuur, bestaand uit Marc van Eck, Harry Wientjens, Guy van Liemt en Matt van der Poel, stelde bij zijn aanstelling dat álle topmarketeers zich zouden moeten aansluiten of op z’n minst in contact moeten komen met het RM-netwerk.

DNA

Dit vanuit de overtuiging dat een organisatie met écht marketing-dna voortdurend nadenkt over het creëren van waarde voor de organisatie, maar óók voor zijn klanten en de maatschappij als geheel: ‘Binnen dit vakgebied veranderen de inzichten en kennis razendsnel. We zijn er als vakgebied en als economie bij gebaat veel onderling contact te hebben en kennis en inzichten uit te wisselen. En dat werkt ver door’, aldus RM-bestuursvoorzitter Van Eck. ‘Het is overdreven om te stellen dat we nu alle grote namen in het vak aan het netwerk hebben gebonden – dus we hebben nog genoeg te doen – maar de kans dat je ons als ervaren topmarketeer in het afgelopen jaar hebt gemist, is niet groot.’

Peer-to-peer

Samen met NIMA geven de Register Marketeers inhoud aan de missie van de beroepsvereniging om professionals in marketing, communicatie en sales te helpen en inspireren bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk. De nieuwe Register Marketeers worden onderdeel van een hechte community. Dit netwerk biedt een peer-to-peer omgeving voor het uitwisselen van ideeën en ontwikkelingen met vakprofessionals. Register Marketeers onderschrijven nadrukkelijk de ambitie om het marketingvak verder te brengen door kennisuitwisseling met het hele vakgebied, ongeacht niveau of ervaring.

De volgende marketeers zijn in de afgelopen zes maanden tot Register Marketeer benoemd:

Bart Bakker                       Labase Consultancy

Klaas Weima                     Energize

Bas Bodzinga                    Stichting Philadelphia Zorg

Ronald Velten                   IBM Nederland

Edwin van Dijken             Spadel

Boudewijn Dominicus     DOMINCO Digital Marketing Communicatie

Joost Niepoth                    Exact

Stefan   Schuyleman        Get Bright

Hans Peters                       NS Groep

Youssef Eddini                  ABN AMRO Bank


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • NIMA Expertgroep Business-to-Business