Windesheim en NIMA gaan samenwerken
- B2b
- 7 dec 2017 @ 10:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Arbeidsmarkt
- 7 dec 2017 @ 10:35
- Sjaak Hoogkamer
De opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Windesheim en marketing-beroepsvereniging NIMA gaan een samenwerking aan. Studenten kunnen sneller hun NIMA B diploma halen en docenten kunnen hun vakkennis via NIMA bijhouden.
Het contract wordt getekend voor één jaar, met de intentie dit te verlengen en zo te komen tot een duurzame samenwerking. NIMA-directeur Martin Huisman: ‘Wij zijn bijzonder blij dat er nu vier hogescholen zijn waarmee we nauw gaan samenwerken om het marketingonderwijs verder te ontwikkelen.’
Profileren
Studenten die afstuderen krijgen vrijstelling voor het schriftelijke deel (B1) van het NIMA B examen. Zij ontvangen een HBO B1 Certificaat. Met een goede marketingstage kunnen de studenten direct het mondeling B2 examen doen (consumentenmarketing, business- of digital marketing). Op deze manier kunnen ze tegelijk met het hbo-diploma het NIMA B diploma halen. Studenten die geen geschikte stage hebben, kunnen tijdens hun werk - binnen drie jaar na afstuderen - alsnog het B2 examen doen. Opleidingsmanager Harry Donker: ‘Met een Nima B2 diploma en met name met de variant Digital Marketing B2 kunnen studenten zich profileren op de arbeidsmarkt, omdat ze optimaal aansluiten bij veelgevraagde functies.’
Stimuleren
De vorderingen van de studenten worden vastgelegd in het MyCareer-platform van NIMA. Hierdoor kunnen toekomstige werk- of opdrachtgevers altijd verifiëren dat de student daadwerkelijk het NIMA-certificaat en/of -diploma heeft behaald. Ook kunnen studenten extra certificaten behalen of een integriteitstoets doen. Het behalen hiervan wordt ook vermeld in de NIMA MyCareer omgeving. Donker: ‘Dit stimuleert studenten al tijdens hun studie een stapje extra te doen.’ Naast deze mogelijkheden voor studenten, ondersteunt NIMA Windesheimdocenten in het bijhouden van hun vakkennis via scholingsdagen en masterclasses. Docenten die aantoonbaar hun vakkennis op peil houden krijgen de titel Qualified Lecturer. Daarnaast krijgt de opleiding Commerciële Economie toegang tot cases en proeftentamens op NIMA A en B niveau. Deze worden onder andere gebruikt om de studenten gericht voor te bereiden op het NIMA B examen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing