Disney Paris krijgt investering van 2 miljard euro
- B2b
- 27 feb 2018 @ 16:19
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Evenement
- 27 feb 2018 @ 16:19
- Redactie MarketingTribune
Het Walt Disney Studios Park krijgt dankzij de kapitaalinjectie drie nieuwe gebieden met de thema’s Marvel, Frozen en Star Wars.
Het uitbreidingsplan is een van de meest ambitieuze ontwikkelingsprojecten in Disneyland Paris sinds de opening van het park in 1992. Het onderstreept het vertrouwen van The Walt Disney Company in het lange termijnsucces van het resort als symbool van het Disney-merk in Europa.
‘We zijn heel enthousiast over de toekomst van Disneyland Paris en blijven investeren in haar succes op lange termijn, ‘zegt Robert A. Iger, voorzitter en CEO van The Walt Disney Company. ‘Het resort is nu al de belangrijkste toeristische bestemming in Europa. Met de ingrijpende uitbreiding zullen we nog meer geliefde personages en verhalen introduceren om zo nieuwe landen, attracties en entertainment te creëren.’
Disneyland Paris speelt naar eigen zeggen een essentiële rol in het toerisme van de regio: de bestemming mocht sinds 1992 al meer dan 320 miljoen bezoekers ontvangen en is goed voor 6,2 % van de Franse inkomsten uit toerisme. Het resort blijft zichzelf bewijzen als een krachtige drijfveer van economische en sociale ontwikkeling, met meer dan 16.000 werknemers van 100 nationaliteiten. Het meerjarige ontwikkelingsplan zal vanaf 2021 worden uitgevoerd in meerdere fasen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing