Disney Paris krijgt investering van 2 miljard euro

Disney Paris krijgt investering van 2 miljard euro
  • B2b
  • 27 feb 2018 @ 16:19
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Evenement

Het Walt Disney Studios Park krijgt dankzij de kapitaalinjectie drie nieuwe gebieden met de thema’s Marvel, Frozen en Star Wars.

Het uitbreidingsplan is een van de meest ambitieuze ontwikkelingsprojecten in Disneyland Paris sinds de opening van het park in 1992. Het onderstreept het vertrouwen van The Walt Disney Company in het lange termijnsucces van het resort als symbool van het Disney-merk in Europa.

‘We zijn heel enthousiast over de toekomst van Disneyland Paris en blijven investeren in haar succes op lange termijn, ‘zegt Robert A. Iger, voorzitter en CEO van The Walt Disney Company. ‘Het resort is nu al de belangrijkste toeristische bestemming in Europa. Met de ingrijpende uitbreiding zullen we nog meer geliefde personages en verhalen introduceren om zo nieuwe landen, attracties en entertainment te creëren.’

Disneyland Paris speelt naar eigen zeggen een essentiële rol in het toerisme van de regio: de bestemming mocht sinds 1992 al meer dan 320 miljoen bezoekers ontvangen en is goed voor 6,2 % van de Franse inkomsten uit toerisme. Het resort blijft zichzelf bewijzen als een krachtige drijfveer van economische en sociale ontwikkeling, met meer dan 16.000 werknemers van 100 nationaliteiten. Het meerjarige ontwikkelingsplan zal vanaf 2021 worden uitgevoerd in meerdere fasen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken