Eiland-stunt van McDonalds wint Gouden Giraffe Event Award
- B2b
- 7 feb 2018 @ 11:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 7 feb 2018 @ 11:54
- Sjaak Hoogkamer
De Gouden Giraffe Event Awards, de prijzen voor de beste eventmarketing en live communicatie van Nederland ging dit jaar in de categorie Brand Events naar McDonald’s.
De restaurantketen bouwde deze zomer haar eigen tropische eiland in de Gouwzee, waar 38 evenementen plaatsvonden. De campagne rondom Good Times Island bereikte 96 procent van de Nederlandse bevolking en er kwamen bijna 35.000 aanvragen voor een evenement op het eiland binnen. Volgens de vakjury van de Gouden Giraffe het perfecte voorbeeld van een effectief Brand Event. Het evenement won ook nog eens de publieksprijs (bijna 3000 stemmen) voor meest creatieve evenement.
Naast de grote winnaar McDonald’s waren er awards voor evenementen van C&A (Interne Events), KuiperCompagnons (Relatie Events), ZAAM (Congressen) en Coca-Cola (Publieksprijs Innovatief). De Gouden Giraffe is al jaren de prijs voor evenementen die door bedrijven, overheden, goede doelen en andere organisaties als marketing- of communicatiemiddel worden ingezet.
In DeFabrique in Utrecht zagen ruim 500 eventprofessionals, marketeers en communicatie-experts hoe de 15 finalisten overdag nog één keer probeerden de vakjury (met o.a. marketeers van Bol.com, Shell, ING, Leaseplan en Tommy Hilfiger) te overtuigen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing