Schaal+ breidt uit met UX Design Programma
- B2b
- 14 feb 2018 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - RecruitmentArbeidsmarkt
- 14 feb 2018 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe User Experience Design Talent Development Programma van SCHAAL+ is van start. Eerste talenten gaan aan de slag bij Nutreco, a.s.r., Interpolis & Eneco.
Met de uitbreiding naar dit vakgebied is de in Utrecht gevestigde organisatie in staat om jong digitaal talent te ontwikkelen tot gekwalificeerde user experience designers en hen te verbinden aan organisaties die digitale innovatie hoog op de agenda hebben staan. Met deze uitbreiding verbinden vier nieuwe organisaties zich aan het programma.
Kloof
Rik de Boer, oprichter SCHAAL+: ‘Denkend vanuit klantwaarde neemt UX design een steeds prominentere rol in. De behoefte aan goedgeschoold UX design talent groeit en het vakgebied ontwikkelt zich snel. Met ons UX Design Talent Development Programma dichten we de kloof tussen jong user experience design talent en de arbeidsmarkt. Zo helpen we organisaties voorop te lopen in de digitale transformatie door te investeren in hun eigen UX design DNA.’
De user experience design talenten ontwikkelen in de intensieve introductietraining van ruim twee weken hun praktische vaardigheden, zodat zij direct aan de slag kunnen bij hun eerste opdrachtgever. Centraal hierin staan actuele thema’s die bij opdrachtgevers spelen, de rol die user experience designers in het team spelen en de vaardigheden in het gebruik van relevante tooling. Hans Kemp, die sinds september 2017 werkzaam is bij SCHAAL+, is de coach van de talenten en als Program Director User Experience Design verantwoordelijk voor het programma.
Nieuwe opdrachtgevers
De behoefte aan user experience design talent is groot en daarom sluiten vier nieuwe organisaties zich aan bij het programma, te weten Nutreco, a.s.r., Interpolis en Eneco. Chiel Schutter, Team Manager Innovation & Digital Department, a.s.r.: ‘Naast het feit dat we UX design talent in huis krijgen, mogen we zelf ook meeprofiteren van de masterclasses uit het programma. Voor ons is dit een win-win!’ Henry van de Ven, Global CIO and Digital Leader, Nutreco: ‘We believe the user experience will be one of the differentiating factors between ‘average’ solution and customer experience and ‘great’. Expertise will come from specialized training and the younger generation. We believe that SCHAAL+ has an unique value proposition offering both.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing