Finalisten Familiebedrijven award 2018 bekend
- B2b
- 15 mrt 2018 @ 11:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 15 mrt 2018 @ 11:16
- Sjaak Hoogkamer
Stichting Familie Onderneming heeft de finalisten bekendgemaakt voor de Familiebedrijven Award 2018. Dit jaar zijn vijf in plaats van vier bedrijven geselecteerd. De uitreiking is op woensdag 11 april 2018 te Den Haag.
De Stichting Familie Onderneming werd opgericht in 2012 door ondernemer John Fentener van Vlissingen en heeft als doel om het Nederlandse familiebedrijf te ondersteunen. De Stichting looft jaarlijks de Familiebedrijven Award uit aan een excellerend Nederlands familiebedrijf. De Stichting wordt ondersteund door ABN AMRO en KPMG. KPMG verzorgt de onafhankelijke selectie van familiebedrijven op basis van 8 criteria en de randvoorwaarde dat de onderneming een écht familiebedrijf is (volgens de definitie van de Europese Commissie). Nadat een top is bepaald, kiest de zes personen tellende jury het winnende familiebedrijf.
Uit meer dan 500 Nederlandse familiebedrijven zijn de volgende vijf finalisten geselecteerd:
AFAS Software
Het in Leusden gevestigde familiebedrijf AFAS Software ontwikkelt innovatieve softwareproducten voor de zakelijke en de consumentenmarkt. Met circa 400 medewerkers bedient het bedrijf 10.000 klanten met in totaal ruim 1,2 miljoen gebruikers. Het familiebedrijf is eigendom van familie Mars en familie Van der Veldt.
Dutch Flower Group
Dutch Flower Group omvat 30 gespecialiseerde handelsbedrijven die gezamenlijk de hele sierteeltketen bedienen. Onder het devies Making Life Colourful zijn kennis, kwaliteit, service, innovatie en duurzaamheid leidend in de bedrijfsvoering. De Dutch Flower Group is eigendom van de families Van Zijverden en Van Duijn.
Klokholding
KlokGroep en Novaform zijn onderdeel van KlokHolding, een financieel daadkrachtig familiebedrijf met bijna 100 jaar ervaring. Dankzij de sterke financiële basis van de holding en de bereikte schaalgrootte zijn KlokGroep en Novaform in staat grote (huisvestings)vraagstukken goed in te vullen en risico’s van opdrachtgevers over te nemen.
Joh. Mourik & Co
Het Nederlandse familiebedrijf Mourik werd in 1929 door de naamgevers Joh. Mourik en J.C. Mourik opgericht en is inmiddels een internationaal concern met 2.000 medewerkers in de sectoren infra en industrie. Daarnaast is Mourik een grote speler op het gebied van industrieel onderhoud van petrochemische installaties en heeft het zich gespecialiseerd in complexe waterbouwkundige werken. Het familiebedrijf is nog steeds in eigendom van familie Mourik.
Royal Verstegen
Royal Verstegen werd in 1886 opgericht door de heer Verstegen. Inmiddels staat de vierde generatie aan het roer van het bedrijf dat specerijen en sauzen levert. Dit familiebedrijf gelooft dat kwaliteit begint bij de oorsprong en investeert daarom in biodiversiteit en eerlijke handel. De productie vindt plaats in haar eigen fabriek in Rotterdam waardoor de kwaliteit ‘van plant tot klant’ is gewaarborgd. Het bedrijf is in handen van familie Driessen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing